"מכבדים את השבת"

נתניהו במכתב הבהרה לחרדים: האירוויזיון - לא בשליטתנו

ראש הממשלה נתניהו שיגר מכתב לנציגי 'יהדות התורה', יעקב ליצמן ומשה גפני, על חילולי השבת באירוויזיון בו הבהיר כי מדובר באירוע בינלאומי שאינו בשליטת הממשלה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההכנות לאירוויזיון (צילום: פלאש 90)

מסר מרגיע: ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר היום (שלישי) מכתב לנציגי 'יהדות התורה', סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, בעקבות סערת חילולי השבת באירוויזיון בו הבהיר כי מדובר באירוע בינלאומי שאינו בשליטת הממשלה המכתב את השבת.

לאחר שנציגי 'יהדות התורה' איימו להשבית את המשא ומתן הקואליציוני, נתניהו נפגש אמש עם ראשי 'יהדות התורה', יעקב ליצמן ומשה גפני והיום הוציא את המכתב בניסיון להרגיע את הרוחות.

ישיבת הסיעה, הערב (באדיבות המצלם)

המכתב הובא בפני מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' אברהם רובינשטיין ומזכיר 'המועצת' של 'אגודת ישראל' יעקב ולצר.

ראש הממשלה כותב במכתבו: "הרינו להבהיר כי תחרות האירוויזיון היא אירוע יחידני בינלאומי שנקבע מבעוד מאוד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי תאגיד השידור הציבורי ולא על ידי הממשלה".

המכתב של נתניהו

עוד הוסיף נתניהו במכתב שנחתם על ידו כי "ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת, וכי רוב רובם של המשתתפים הינם מחו"ל ואינם יהודיים.

"ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום המנוחה הלאומי ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו המונהג בישראל לאורך השנים".

ל'כיכר השבת' נודע, כי ביטול פגישת המשא ומתן הערב עם הליכוד אינו נובע ממתיחות או ממשבר בין הצדדים, זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו נועד אמש לפגישה מיוחדת ליצמן וגפני, במהלכה הלחיץ אותם לחזור עם תשובות בהקדם.

בעקבות כך, במקום פגישת המשא ומתן, הוחלט לכנס בשעה זו את סיעת 'יהדות התורה' לישיבת סיעה בבית דגל התורה בבני ברק, במהלכה יקבלו חברי הכנסת עדכון מראשי המפלגה על הפגישה עם נתניהו ועל ההתקדמות במשא ומתן.

מזכירי מועצות גדולי התורה, אברהם רובינשטיין ויעקב ולצר, משתתפים בישיבת סיעה זו, בשל מה שמוגדר כ"הכרעות משמעותיות בנושאי השבת והגיוס", כאשר הם צפויים להביא את החלטותיהם של גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר