התקיפה בשבדיה

דוקר אשת העסקן - מוסלמי המוכר לרשויות

חקירת אירוע התקיפה בו נדקרה אשת מזכיר הקהילה היהודית בשבדיה, מעלה כי ככל הנראה גבר מוסלמי אחראי למעשה וכי בהתאם להשערות הקהילה, המניע הוא אנטישמי (אקטואליה)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
זירת הדקירה (צילום: מתוך האתר המקומי Aftonbladet)

הדקירה בשבדיה: התפתחות בחקירת תקיפתה של אשת מזכיר הקהילה היהודית של שבדיה, שאירעה הבוקר (שלישי) בהלסינבורג, הסמוכה לעיר מגוריה מאלמה.

לפי הודעה שמפרסם כעת משרד החוץ הישראלי, "התוקף הוא מוסלמי וזהותו ידועה למשטרת שבדיה".

בהמשך ההודעה, מתקבל גם אימות להשערות כי המניע לתקיפה, במסגרתה נדקרה האישה 9 פעמים ונפצעה אנוש, הוא אנטישמי: "הקהילה היהודית מניחה, כי מדובר בתקיפה על רקע אנטישמי", נמסר.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', עדי ראייה סיפרו כי האישה, בשנות ה-60 לחייה, הותקפה באכזריות באמצעות סכין תשע פעמים. עד ראייה נוסף סיפר לתקשורת המקומית ששמע את המותקפת זועקת באנגלית: "תעזרו לי, תעזרו לי!".

התקיפה אירעה בסביבות השעה 07.30 (שעון סטוקהולם), ברחוב הומה אדם והמעשה גרר תשומת לב רבה מצד עוברי אורח, שהזעיקו את המשטרה למקום. המותקפת אושפזה, ועל פי העדכון האחרון מבית החולים - מצבה אנוש.

בערוץ תקשורת מקומי דווח כי בשעה זו כבר ישנו חשוד במעשה שנעצר על ידי המשטרה. לצד זאת, הגבירה המשטרה את האבטחה באזורי המרכזים היהודיים במקום.

אחד מבני הקהילה התראיין לשדר הטלוויזיה השבדית SVT, ואמר כי "אנחנו לא יודעים אם זה צירוף מקרים, או שהתקיפה קשורה לפעילותה בקהילה. אנחנו מזועזעים עמוקות, המותקפת היא אדם נפלא ומועיל מאוד, והיא הזדמנה לאירוע הטראגי הזה".

בתוך כך, הערב (שלישי) התייחס נשיא המדינה ריבלין לתקיפה. לדבריו, "שוב מוצאים עצמם יהודים באירופה בסכנה. הדקירה המזעזעת היום בהלסינבורג שבשבדיה, היא תזכורת נוספת לכך שלא נוכל לסמוך על זכרונות ההולכים ומטשטשים מתקופת השואה, שישמרו על ביטחון הקהילות היהודיות - בעוד בתי הספר שלנו, בתי הכנסת, והמרכזים הקהילתיים הופכים למבצרים.

"אנו ניאבק באנטישמיות עד חרמה ולא נשתוק מול מקרים נוראיים אלה. מחשבותינו ותפילותינו עם הפצועה, משפחתה וקהילתה", מסר הנשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר