המשפט ששינה

צפו: רון קובי ביטל את השייט עם ספרי התורה

לאחר שהכריז על "תהלוכת ספרי תורה" בשייט עם ספינות לכבוד רבי מאיר בעל הנס, מודיע ראש עיריית טבריה רון קובי כי הוא חוזר בו מהתוכנית - בגלל משפט אחד. צפו בווידאו (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הפייסבוק של רון קובי)

לפני כשבועיים, פורסם לראשונה ב'כיכר השבת' כי ראש עיריית טבריה רון קובי החליט לקיים השנה את תהלוכת ספרי התורה ביום הילולת רבי מאיר בעל הנס זיע"א באמצעות שיט בסירות בימה של הכנרת.

בשבוע הבא, בתאריך י"ד באייר, חל יום ההילולה של התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס זי"ע, כאשר מדי שנה, מאז שנת 1919, מתקיימת תהלוכה מסורתית עם ספרי תורה מבית הכנסת העתיק 'עץ החיים', דרך רחוב הבנים ועד לאתר הקבר.

לאחר מאה שנה בדיוק, בהן כאמור התהלוכה המסורתית מתקיימת מבית הכנסת "עץ חיים" לציון הקדוש, ביקש רון קובי לשנות מהמנהג ויזם תוכנית, לפיה, את ספרי התורה יוציאו מבית כנסת "עץ חיים" של רבי חיים אבולעפיה על גבי סירות, ומשם התהלוכה תצא בשייט לעבר הציון של רבי מאיר על הנס, כשעל סיפון הסירות יהיו רבני העיר ותושביה - עם ספרי התורה, אלא שהערב (שלישי) ראש העיר רון קובי חזר בו מכל תוכניותיו, והתהלוכה תתקיים כמסורת הנהוגה מידי שנה ובמסלול הקבוע.

המהפך בתכנון ההילולא חל היום כאשר מנהלי מוסדות 'רבי מאיר בעל הנס' הרבנים פרץ וועקנין הגיעו ללשכת ראש העיר והסבירו את הבעיתיות שבתהלוכה עם ספרי תורה על המים.

"החכמים שהנהיגו את התהלוכה יכעסו משמים על השינוי הזה", אמרו הרבנים לרון קובי.

לאור דרישתם הנחרצת, כאמור, ראש העיר חזר בו, ועשה זאת בשידור חי בפייסבוק. "אחרי שיחה מאוד לבבית וחמה מה שהכריע את הכף", סיפר קובי, "הרבנים באמת אמרו מה שאתה תחליט אנחנו נכבד, והיה פה דיון פתוח לחלוטין, אבל כשהרב פרץ בא ואומר לי 'מה היית עושה לו חכם מנשה ועקנין זצ"ל היה יושב כאן מולך, ואומר לך אנחנו רוצים לעשות את זה כמו שהיה תמי'ד, הם היו רגילים בדרך שלהם ואי אפשר היה לשנות אותם. ואני חושב שזה מה שהכריע פה את העניין הזה, על המקום לקחתי החלטה לעשות כפי שהיה. יש פה חברותא ואהבה. אני מכבד ומעריך ומוקיר לפעמים משפט אחד יכול לשנות את הכול".

בהמשך אמר רון קובי כי "אנחנו רוצים את את החוף הנפרד לקרוא על שם רבי מאיר, גם בגלל הסמיכות וגם בגלל הכוונה שהרבה מהבאים לציון רבי מאיר מגיעים גם לנפוש בכינרת".

כזכור לפני כשבועיים אנשי ראש העיר הסבירו בשידור החי כי התהלוכה תתקיים על המים: "חשבנו מחוץ לקופסה. זה יהיה הרבה יותר שמח, הרבה יותר ססגוני ומעניין; סירות גדולות עם כל אנשי העיר, ספרי התורה והרבנים. משהו שמחזיר את העבר, ומביא גם חדשנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר