מנמיכים להבות?

חמינאי: לא תהיה מלחמה עם ארצות הברית

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התבטא הערב כי למרות המתיחות והאיומים ההדדיים, "לא תהיה מלחמה" עם ארה"ב - אך איראן לא תשוב למשא ומתן על הסכם הגרעין (אקטואליה)

דגלי איראן וארה"ב, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

למרות המתיחות והאיומים שמשגרות ארצות הברית ואיראן זו כלפי זו בימים האחרונים, אומר הערב (שלישי) מנהיגה העליון של איראן כי אין פני ארצו למלחמה עם האמריקנים.

הדברים נאמרים בצל המתיחות במפרץ הפרסי, שבשיאו בוצעו חבלות במספר כלי שיט - חבלות אותן מייחסת ארצות הברית לאיראן.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר אמש (שני) את איראן כי "נראה מה קורה עם איראן, אם היא תעשה משהו זאת תהיה טעות גדולה".

טראמפ סירב לאשר כי אמריקה תפתח במלחמה בעת הצורך. מוקדם יותר אף הכחיש דיווח ב'ניו יורק טיימס' כי צבא ארה"ב נערך לשליחת 120,000 חיילים לאזור המפרץ לצורכי מלחמה. לדבריו, "אלו פייק ניוז. אין לנו תוכניות כאלו כעת, ואם יהיו לנו - נצטרך הרבה יותר כוחות ממה שפורסם".

לדבריו של טראמפ השיבו באיראן באיומים משלהם; אך הערב (שלישי) כאמור משדר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, מסרים מרגיעים יחסית ולפיהם איראן לא תלך למלחמה עם ארצות הברית.

בדבריו, ששודרו ברשת סוכנות הידיעות האיראנית, הוסיף חמינאי שארצו לא תשוב לשולחן המשא ומתן לדיון על סוגיית הגרעין שלה. לדבריו, "לא תהיה מלחמה", אך האומה האיראנית בחרה בדרך ההתנגדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר