מחסור זמני

גם אתם רציתם להכין סלט ולא היה פלפל?

לאן נעלמו הפלפלים ממדפי הירקות? אם גם אתם תהיתם מה קרה לירק הצבעוני, מתברר כי החורף המתארך ואי הערכות החקלאים הוביל למחסור זמני • מתי ישובו הפלפלים? (בארץ)

(צילום: Nati Shohat/Flash90)

כולנו מכירים את הסלט הישראלי הפשוט של מלפפון, עגבנייה ופלפל. אך יתכן שלאחרונה נותרנו רק עם שני מרכיבים בלבד ולסלט כבר לא ניתן כל כך לקרוא סלט? ממעקב שוטף שמבצע משרד החקלאות עולה כי קיים מחסור זמני בפלפל שעתיד להסתיים תוך כשבועיים-שלושה.

המומחים מסבירים כי השנה, כיוון שהחורף האחרון היה ארוך במיוחד, גידולי הפלפלים התעכבו, כך שנוצר פער בין הזמן בו מגיעים לשווקים הפלפלים שנזרעו במהלך ינואר לבין אלו שעדיין ניתן לראות בשווקים ונזרעו עוד בחודשי הקיץ.

כתוצאה מכך, ישנו מחסור של כשבועיים, עד לקבלת הגידולים החדשים. עוד ציינו המומחים כי לקראת החודשים יולי - אוגוסט, נוכל לראות עודפים של פלפלים בחנויות ובשווקים, ובהתאמה המחירים ירדו.

ככלל, הפלפל הישראלי גדל בעיקר בחודשי החורף, ונותן מענה לצריכה המקומית, הנאמדת בכ-75,000 טון בשנה, ולייצוא, הנאמד בכ-90,000 טון בשנה.

עיקר הייצוא של הפלפל מתרכז בחודשי החורף, נובמבר – מאי. אולם, בחודשי הקיץ מגודלים בישראל שטחי גידול שמספקים את התצרוכת לשוק המקומי.

אך כיום, כחריג, בשל תנאי מזג האוויר, הצטמצם הגידול ואלו מניבים פחות מהביקוש. ונותנים מענה חלקי לצריכה המקומית. בשל כך, נוצר מחסור קל בחנויות.

עוד הסבירו המומחים, כי השנה, כיוון שהחורף האחרון היה ארוך במיוחד, גידולי הפלפלים התעכבו, כך שנוצר פער בין הזמן בו מגיעים לשווקים הפלפלים שנזרעו במהלך ינואר לבין אלו שעדיין ניתן לראות בשווקים ונזרעו עוד בחודשי הקיץ.

כתוצאה מכך, ישנו כאמור מחסור של כשבועיים, עד לקבלת הגידולים החדשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר