האזינו

מנהל הסמינר הודה: יש יותר ממאתיים בנות בבית • האזינו

מנהל סמינר 'וולף' אמר כי יש יותר מ-200 בנות ספרדיות שלא התקבלו לסמינרים, אך לאחר כשעה הכחיש ואמר כי הבעיה מסתכמת בעשרות בודדות • המנהלת: התקשורת מחפשת כותרות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: ארכיון, באדיבות המצלם)

שיחה בהפתעה: חשיפת 'כיכר השבת' על אפליית הבנות הספרדיות, עוררה רעש תקשורתי עצום, ובמקום לטפל בשורש הבעיה, מעדיפה מנהלת סמינר להאשים דווקא את ה...תקשורת.

מכיון וסיפור האפליה מקורו בבני ברק, פנינו אל מנהלי סמינר וולף, מהסמינרים המובילים בעיר, וביקשנו לשמוע מהם את דעתם על אפליית התלמידות, רק בשל מוצאן.

בהקלטת שיחה שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע הרב וולף אומר, "אני לא כל כך בקי בתוך העניין, אך זה נכון שיש למעלה מ-200 בנות שלא התקבלו השנה לסמינרים בבני ברק".

האזינו להקלטה הראשונה:

בהקלטה שנערכה שעה קלה לאחר מיכן, הוא כבר דיבר אחרת: "מדובר על מספרים קטנים ונמוכים ממה שפורסמו, ועובדים לשבץ את כולם דרך העירייה, תמיד יש מישהו אינטרסנט שמוציא את הדברים החוצה", אמר.

האזינו להקלטה השנייה:

כשהתקשרנו אליו כדי לקבל את תגובתו ולהבין בכמה מדובר, הגיב כי הוא אינו מתראיין כלל ולא מוכן לדבר עם אתרי האינטרנט.

בהקלטת שיחה נוספת שהגיעה לידינו, נשמעת הרבנית קופשיץ, מנהלת הסמינר שבדרך כלל לא עונה לטלפונים, וגם כאן ניסתה תחילה להתחמק ולטעון כי היא באמצע ישיבה אך המשיכה לשוחח עם הדובר מעבר לקו:

"יש בעיות, אך יפתרו את זה לאט לאט, תמיד בזמן הזה שוחרים לכותרות - אך תמיד יש בעיות בתקופה הזו. אנחנו לא מכחישים את הבעיה. צריך טיפה סבלנות לתת לנו לשבת על המדוכה ולפתור את הבעיות".

האזינו להקלטת השיחה עם המנהלת:

"לא ישאירו בבני ברק בנות בלי סמינר חרדי, שנה שעברה גם היו בעיות והיו 160 בנות בלי סמינר, אך השנה בהחלט יש יותר, אך לא בסדר גודל שעושים את זה".

"התקשורת אוהבת לתת כותרת, ולעשות רעש עם מספרים מנופחים של 200 בנות (כאשר לפני כן אמרה ששנה שעברה היו 160 בנות. ח.ב) רק דרך הבית ספר עובר ההודעות, אנחנו עושים כל מאמץ כדי להסדיר את העניינים כמה שיותר מהר".

כזכור, תחקיר 'כיכר השבת' אתמול חשף כי במהלך השבועות האחרונים, תלמידות כיתות ח' בבתי הספר בבני ברק התחילו לקבל את מכתבי התשובה שלהן באשר לרישום לסמינרים, לשנת הלימודים הבאה. ל'כיכר השבת' נודע כי קרוב ל-200 בנות קיבלו תשובה שלילית מהסמינר אליו הן נרשמו כך שנכון לעכשיו אין להן מקום לימודים בשנה הקרובה.

על פי בדיקת 'כיכר השבת', במחזור הנוכחי בבני ברק, מספר הבנות העולות לסמינר - גדול יותר משמעותית בהשוואה למחזורים קודמים ויש בו מאות בנות יותר, מה שמלמד על המצוקה הקשה והסבל הרב אותו צפויות לעבור הבנות עד שיתקבלו למקום לימודים.

זאת ועוד, בשנה זו ישנן יותר בנות ספרדיות מכל המחזורים שהיו עד השנה לאחר שבשנה בה נולדו בנות המחזור הנוכחי, נרשם גל של רכישות דירות באזורי הפריפריה של בני ברק על-ידי ספרדים, וממילא הן הראשונות לסבול מהגידול במספר הבנות במחזור הנוכחי.

גורמים המעורים בנעשה בקבלת התלמידות אומרים ל"כיכר השבת" כי כפי הנראה מנהלי הסמינרים קיבלו החלטה שערוריתיית, לקבל קודם כל את הבנות האשכנזיות והספרדיות "המשתכנזות" וכך נוצר המצב שבו למעלה ממאה בנות "ספרדיות פשוטות", כלשונן, נותרו בחוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר