הסתה אנטי-חרדית

ביזיון: 'הארץ' בקריקטורה על האדמו"ר מגור

על רקע סערת מפעל 'פניציה' וחילולי השבת שבו, יוצא עיתון 'הארץ' במאמר התוקף את חסידות גור ואת יעקב ליצמן, כאשר לצידו מתנוסס, באיור מבזה ומשפיל, האדמו"ר בעצמו (חדשות)

הקריקטורה המבזה (צילום: מתוך 'הארץ'. איור: עמוס בידרמן)

ביזיון: לצד טור מערכת נוטף שנאה לחרדים ולחסידי גור בפרט, מופיעה הבוקר (חמישי) בעיתון 'הארץ' קריקטורה מבזה הכוללת את דמותו של האדמו"ר מגור.

הטור והקריקטורה, שמתייחסים בעיקר לסערה סביב מפעל בקבוקי הזכוכית 'פניציה' בדרום הארץ, שמוחרם על ידי חסידי גור בשל חילולי השבת שבו. הטענות המרכזיות מתייחסות לסיכון מקום עבודתם של מאות עובדי המפעל.

בטור נכתב כי "זה כשנתיים מפעל פניציה בירוחם מתמודד עם החרם שהטילה עליו חסידות גור. במסגרת החרם פנו אנשי גור לציבור החרדי וביקשו ממנו להפסיק לקנות יין בבקבוקים שמייצר המפעל. אנשי גור פנו גם ליצרני יין ומזון בדרישה שיפסיקו להשתמש בבקבוקים מתוצרת פניציה. כתוצאה סובל המפעל מירידה במכירות וקיים חשש שיפסיד וייסגר, וכל 240 עובדיו יפוטרו.

"החרם על המפעל הוטל מפני שפניציה עובד בשבת. אלא שמדובר במפעל המוכרח לעבוד מסביב לשעון כי אי אפשר להשבית את הכבשן המתיך את הזכוכית. אלא שכל זה אינו מעניין את חסידי גור, אנשי החסידות הגדולה ביותר ומרכיב מרכזי ב"יהדות התורה", שנציגה הבכיר בכנסת הוא סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן".

בסיומו של המאמר 'מזהיר' הכותב כי "הבעיה היא, שזה לא ייגמר בפניציה. אם החרדים יצליחו להכניע את פניציה, תעודד אותם הכניעה להתייחס למפעלים אחרים העובדים בשבת, והרשימה ארוכה".

לצד המאמר, מתנוססת קריקטורה מבזה, פרי עטו של הקריקטוריסט עמוס בידרמן. באיור נצפה האדמו"ר מגור מחזיק בידו בקבוק זכוכית, אותו הוא מנפץ על ראשו של עובד המפעל 'פניציה'.

בשעות לאחר שהתפרסם העיתון ובו, כאמור, הקריקטורה, ספגו העיתון והמאייר ביקורת רבה מצד גולשים ואנשי תקשורת ברשת. "עמוס בוקר טוב", צייץ גולש כשהוא מגיב לבידרמן. "שאלה לי אליך, היית עושה קריקטורה מבזה על איש דת מוסלמי, המקובל מאוד על המוסלמים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר