תקדים

יהודי הוכה בהר הבית, הוואקף שילם פיצויים

יהודי שהשתחווה בהר הבית, הותקף על ידי איש הוואקף המוסלמי. הוא תבע בבית המשפט, וה'וואקף' נאלץ לפצות אותו בסכום של כ10,000 ש"ח ולשלם הוצאות משפט (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: אריאל יצחק לוי)

לפני כשנתיים, הותקף צעיר יהודי על הר הבית על ידי איש ה'וואקף'. היהודי תבע בבית משפט, ניצח, וכעת קיבל המחאה בסכום של כעשרת אלפי שקלים.

התקיפה אירעה לפני כשנתיים, כאשר השתתף התובע בסיור בהר הבית, במהלכו השתחווה. שוטר שהיה במקום הרימו מהקרקע ובעודו אזוק ניגש איש הוואקף ובעט בבטנו.

הבעיטה תועדה על ידי אחד מחברי הקבוצה שנכחו במקום. איש הוואקף שתקף, פאדי באכר, המתגורר בשכונת א-טור בירושלים, נעצר על ידי השוטרים במקום.

הצעיר היהודי תבע את איש הוואקף, והאחרון הורשע בגין 'השפלה ופגיעה בתובע בשטח ההר, וניצול לרעה של תפקידו על ידי פגיעה והטלת מורא על העולים להר הבית'.

שופט בית משפט השלום בירושלים, אופיר יחזקאל, פסק כי על איש הוואקף לפצות את הצעיר בכ10,000 ש"ח ובהוצאות המשפט, אשר שולמו על ידי הנהלת הוואקף.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון 'חוננו', המייצג את הצעיר היהודי, הדגיש כי אין לאנשי הוואקף כל סמכות בשטח ההר מול היהודים, בוודאי שאין להם הסמכות לתקוף אותם, ובאם יש להם טענה על המסיירים בשטח ההר – עליהם לפנות לשוטר במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר