"חילול הקודש"

מירון: שיתוף פעולה בין 'העדה החרדית' והמשטרה

בד"צ העדה החרדית וגדולי הרבנים מתריעים במשך שנים מפני חלוקת כתבי קודש בהילולת הרשב"י במירון, בשל כך שהם מתבזים על הרצפה. כעת, המשטרה מצטרפת (חדשות)

(צילום: באדיבות המצלם)

אלפי כתבי קודש מחולקים מידי שנה באתרא קדישא מירון במהלך הילולת הרשב"י בל"ג בעומר, והשנה, לראשונה, מצטרפת המשטרה למאבק נגד חילול הקודש.

בין שלל המאבקים בהר, כנראה שרק בדבר אחד יש קונצנזוס בין הרבנים וחברי בד"צ העדה החרדית ובין המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ומשטרת ישראל, סביב המצב העגום מידי שנה, כאשר אלפי טונות של דברי קדושה, עלונים, קונטרסים וחוברות מתגלגלות בחוצות מירון ביום ההילולה ובימים שאחריהם.

כתבי הקודש נדרסים תחת רגלי ההמון הפוקד את הציון ביממות ההילולה, מבלי שימת לב לביזיון הנורא שנגרם, ואף מתקני הגניזה הפרוסים בכל ההר, אינם מספיקים לכמויות המחולקות במקום.

גדולי ישראל, ובראשם רבני בד"ץ העדה החרדית, הוציאו לפני כמה שנים מכתב קול קורא ואזהרת התורה האוסר בכל דרך שהוא לחלק ולהפיץ דברי גניזה בכל הר מירון בשום פנים ואופן, ולשתף פעולה עם המפיצים והארגונים למיניהם.

השנה, לאחר שהבחינו כי פועלי הניקיון אינם מבחינים מימינם לשמאלם וזורקים את הגניזה לפח יחד עם כל הלכלוך הרב במקום, בינו במרכז הארצי כי עליהם להצטרף למאבק בחלוקת הגניזה.

בתיאום עם משטרת ישראל, ולאור הוראת גדולי ישראל, החליטו כאמור לאסור בכל תוקף חלוקת והפצת כתבי קודש בכל שטחי אתרא קדישא מירון.

בהודעה משותפת שיצאה עם המשטרה ופורסמה במקומות בולטים במירון נכתב בין היתר כי "על פי הוראת כל גדולי ישראל, חל איסור מוחלט לחלק ולהפיץ כתבי קודש בכל שטחי אתרא קדישא מירון", ומוסיפים כי "יעמדו בכל תוקף על ביצוע הוראה זו".

גורם המעורב בפרטים מסר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי המרכז הארצי והמשטרה מאוד נחושים לטפל בכל מי שיחלק או יפיץ כתבי קודש, הן ע"י חלוקת דוחו"ת וקנסות למחלקים והן בעזרת החרמת הסחורה המחולקת על ידם.

וכך נראה הביזיון הנורא בשנים קודמות:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר