פרסום ראשון

בעל תשובה בן 20 הואשם כמשתמט ונשלח לכלא

צעיר שחזר בתשובה ולומד כיום בישיבה, נעצר על ידי שלטונות הצבא ונמצא בכלא 4 כבר יותר משבוע - זאת לאחר שכן נענה לצו ההתייצבות; והכל משום שצה"ל לא מכיר בו כחרדי (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: בחור ישיבה (20), הלומד באחת הישיבות הטובות לבעלי תשובה בירושלים, נעצר ונשלח לכלא 4, שם הוא יושב כבר עשרה ימים, בגין עוון השתמטות - לאחר שבתמימותו נענה לקריאה לבוא ולהתייצב בלשכת הגיוס.

הבחור, נולד למשפחה חילונית בירושלים, בגיל 17 החליט לשנות את אורח חייו ולהתחיל לשמור תורה ומצוות, ואף נכנס ללמוד בישיבה לבעלי תשובה וכיום הוא בחור ישיבה חרדי לכל דבר וענין.

כבר בגיל 17, כמחויב, התייצב הבחור בלשכת הגיוס - עוד טרם החליט לחזור בתשובה ולהתרכז בלימוד התורה בישיבת 'עץ החיים'.

חוזרים בתשובה, בלימודם. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat Flash90)
חוזרים בתשובה, בלימודם. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat Flash90)
הגדלה

בתקופת לימודיו בישיבה ניסה הצעיר בכל דרך, לדבריו, להסדיר את מעמדו מול רשויות הצבא, אך אלו מצידן סירבו, בנימוק כי אינו עומד בקריטריונים המתאימים לבחורי ישיבה.

ההסתבכות הגיעה כאמור לשיא, כאשר לאחרונה התבקש שוב הצעיר להתייצב בלשכת הגיוס, על מנת להסדיר סופית את מעמדו, אך שם להפתעתו הוא נעצר והועבר לכלא 4.

במקביל, הפרקליטות הצבאית הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

הפגנה בגין מעצר עריק. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות כל זאת, נכנסו עסקני 'העדה החרדית' לעובי הקורה, פנו לפרקליט המתמחה בעניין ושכרו את שירותיו לטיפול ולייצוג בתיק המורכב.

בשיחה ל'כיכר השבת', מסר הרב רוטמן מטעם 'העדה החרדית': כי "מדובר בבחור ישיבה, אשר כל עיתותיו מוקדשים ללימוד התורה. הבחור הנ"ל כבר הספיק לסיים את מסכת מכות בכלא, והוא מהווה קרן אור עבור כל העצירים האחרים שנמצאים בכלא 4 שאמרו לי שמאז הגעתו - חייהם הרוחניים השתנו לטובה".

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בשבוע הבא יתקיים דיון בעניינו של הבחור, בבית הדין הצבאי ביפו.

מדובר צה"ל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה לידיעה: "ביום 5 במאי 2019, הוגש לבית הדין הצבאי המחוזי כתב אישום בעניינו של הנאשם, בגין היעדרות מהשירות שלא ברשות, שמשכה כשנתיים - זאת, לאחר שהנאשם לא התייצב ביום גיוסו".

"היעדרותו של הנאשם הסתיימה, עם התייצבותו בלשכת הגיוס. מעצרו של הנאשם הוארך על ידי בית הדין הצבאי עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר