לאחר המתיחות

טראמפ: "לא תהיה מלחמה עם האיראנים"

הנשיא האמריקני אמר בבית הלבן כי הוא מקווה שלא תפרוץ מלחמה בין ארה"ב לאיראן, זאת לאחר שבוע של איומים משני הצדדים ומעשי תוקפנות שמיוחסים לאיראנים (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר הערב (חמישי), כי הוא מקווה שלא תפרוץ מלחמה בין ארה"ב לאיראן. דבריו של הנשיא מגיעים לאחר כמה ימי מתיחות עזה בין האמריקאים לאיראנים שמאיימים כל העת על האמריקנים ואף ביצעו השבוע כמה דברים דוגמת החבלה בספינות מול איחוד האמירויות.

טראמפ אמר את הדברים בזמן קבלת הפנים לנשיא שווייץ בבית הלבן שם נשאל אם ארה"ב בדרך למלחמה עם איראן. "אני מקווה שלא", השיב הנשיא.

למרות המתיחות, טראמפ ניסה כבר כמה פעמים להוריד את גובה הלהבות מול איראן וטען כי בסופו של דבר איראן תרצה לדבר עם ארה"ב. כמו כן הכחיש הנשיא את הדיווחים לפיהם ארה"ב נערכת לעימות צבאי, ושבכירים בממשל האמריקני דנו בתוכנית צבאית שכוללת שליחת כוח של 120 אלף חיילים למזרח התיכון, כדי להתמודד עם התקפה איראנית או ניסיון איראני להאיץ את פיתוח הנשק הגרעיני. הוא אמר שיהיה מוכן בהחלט לשלוח חיילים, אך "אין לנו תוכניות כאלו כעת, ואם יהיו לנו נצטרך הרבה יותר כוחות ממה שפורסם".

המתיחות החלה השבוע לאחר שהאיראנים איימו "להביס" את ארה"ב בקרב כמו גם הציבו אולטימטום לאירופאים לסייע להם ולא הם יחזרו שוב להעשיר אורניום.

ארה"ב החליטה לקרב לכיוון איראן את נושאת המטוסים 'לינקולן', בעקבות חשד שאיראן מתכננת מתקפות נגד אמריקנים באזור. בנוסף, השבוע החליטה ארה"ב להחזיר מעיראק את כל אנשי הסגל הדיפלומטי שנוכחותם שם אינה הכרחית. לפי גורמים אמריקנים רשמיים ההחלטה הזו נובעת מ"איום אמיתי ומיידי" שיש לו "קשר ישיר לאיראן".

מוקדם יותר השבוע, טענו האמריקנים כי על פי הבדיקות שלהם, איראן הייתה אחראית לתקיפת מיכליות הנפט מול איחוד האמירויות הערביות. גם הסעודים ששתי ספינות שלהם נפגעו בפיגוע דיווחו בנוסף על תקיפת מתקני נפט על ידי החות'ים שממומנים על ידי האיראנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר