מתכוננים למלחמה?

המתיחות: שתי משחתות אמריקניות חצו את מצרי הורמוז

האמריקנים דיווחו הלילה כי שתי משחתות חצו את מצרי הורמוז ללא אירועים מיוחדים, למרות האיומים האיראניים שלא לאפשר לארה"ב להשתמש במצר. בנוסף, דיווח על טילים שהגיעו לסוריה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

על רקע המתיחות העזה בין ארה"ב לאיראן, שתי משחתות אמריקניות חצו אמש בצורה שקטה וללא תקריות את מצרי הורמוז ונכנסו למפרץ הפרסי. כך מסרו הלילה (שישי), פקידים בממשל האמריקני ל"וול סטריט ג'ורנל".

העברת הכוחות וכלי הנשק של האמריקנים התבצעה בעקבות איומי טהרן להעשיר אורניום ברמה גבוהה בניגוד להסכם הגרעין שלה עם האירופאים והחשש שבכוונתה ליזום מתקפה נגד כוחות ארה"ב באזור או נגד בעלות בריתה כפי שהם מאיימים כל העת לעשות.

הגעתן של המשחתות מגיעה גם ימים ספורים לאחר מתקפת החבלה נגד מכליות נפט במפרץ פוג'יירה שבאיחוד האמירויות, בכניסה למצר הורמוז – פעולה שמאחוריה לפי החשד במערב ועל פי הבדיקות של הצבא האמריקני עומדים איראן ושליחיה.

בפנטגון אמרו כי ייתכן שעיבוי הכוחות האמריקניים באזור, אחרי שארה"ב שלחה לקרבת איראן את נושאת המטוסים "לינקולן" לצד מפציצים מסוג B-52, הצליח להרתיע את טהרן. "החלק של ההרתעה מתקדם די טוב מבחינתנו", אמר הגורם הביטחוני ששוחח עם ה"וול סטריט ג'ורנל".

במקביל, ב"גרדיאן" הבריטי דווח הלילה, מפי גורמים דיפלומטיים באזור, כי ההערכה היא שמשלוח טילים איראניים הצליח להגיע בשבוע שעבר בהצלחה לדמשק בסוריה, דרך המעבר היבשתי במחוז אנבר שבעיראק. זאת, תוך שמבריחיו הצליחו לחמוק מהמודיעין הישראלי והאמריקני. המשמעות היא שבישראל יש חשש שטילים מתקדמים הגיעו לידי אנשי חיזבאללה והכוחות האיראנים בסוריה.

ב"גרדיאן" דיווחו אמש בנוסף, כי קאסם סולימאני, מפקד "כוח קודס" של משמרות המהפכה, שאחראי על מבצעים מחוץ לאיראן, נפגש לאחרונה עם המיליציות השיעיות בעיראק שנתמכות על-ידי טהרן, והורה להם "להתכונן למלחמת פרוקסי" - מלחמה בה בעצם איראן מפעילה גורמים אחרים שיילחמו בעבורה ולא באופן ישיר מול האמריקנים.

שני גורמי מודיעין אנונימיים מסרו לעיתון, כי הפגישה נערכה לפני כשלושה שבועות ביוזמת סולימאני, וכי הטון שנשמע בה היה שונה וחריף יותר מאשר בפגישות דומות שערך עם אנשיו בעבר.

כזכור, אתמול, שב וניסה הנשיא האמריקני דונלד טראמפ להרגיע את רוחות המלחמה מול איראן, והביע "תקווה" שלא תפרוץ מלחמה כזו.

טראמפ אמר את הדברים בזמן קבלת הפנים לנשיא שווייץ בבית הלבן שם נשאל אם ארה"ב בדרך למלחמה עם איראן. "אני מקווה שלא", השיב הנשיא.

למרות המתיחות, טראמפ ניסה כבר כמה פעמים להוריד את גובה הלהבות מול איראן וטען כי בסופו של דבר איראן תרצה לדבר עם ארה"ב. כמו כן הכחיש הנשיא את הדיווחים לפיהם ארה"ב נערכת לעימות צבאי, ושבכירים בממשל האמריקני דנו בתוכנית צבאית שכוללת שליחת כוח של 120 אלף חיילים למזרח התיכון, כדי להתמודד עם התקפה איראנית או ניסיון איראני להאיץ את פיתוח הנשק הגרעיני. הוא אמר שיהיה מוכן בהחלט לשלוח חיילים, אך "אין לנו תוכניות כאלו כעת, ואם יהיו לנו נצטרך הרבה יותר כוחות ממה שפורסם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר