היכן הקולות?

קלפי אחת יכולה להוציא את יצחק פינדרוס מהכנסת

מקלפי בעיר עכו, נעלמו 93 פתקי הצבעה לאיחוד מפלגות הימין. שינוי התוצאה בקלפי, עלולה לעלות את הליכוד במנדט - על חשבון ג' • "אנשים שואלים לאן נעלם הקול שלהם" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פינדרוס בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

האם קלפי אחת יכולה לשנות את מפת המנדטים, להגדיל את הליכוד על חשבון יהדות התורה ולהוציא את יצחק פינדרוס מהכנסת אחרי כהונה קצרה?

לפי דיווח בעיתון מקור ראשון, בעיר עכו יש קלפי, ממנה נעלמו 93 פתקי הצבעה של איחוד מפלגות הימין. אם ישקללו הצבעות אלו, הליכוד יעלה על חשבון יהדות התורה, בשל השקלול הכולל של הקולות.

יאיר קראוס כותב במקור ראשון כי פנייה בעניין מטעם הבית היהודי ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, כבר למחרת הבחירות, לא נענתה עד היום. בתחילה טענה הוועדה שכל הערעורים נבדקו ונענו, אחר כך טענה שלא קיבלה מעולם ערעור הנוגע לקלפי המדוברת בעכו, ובהמשך אמרה שהערעור נשמט בטעות מבדיקה.

נפתלי רזניקוביץ, חבר מועצת העיר עכו ששימש כמשקיף בקלפי, סיפר לעיתון: "קיבלתי עוד ועוד טלפונים מאנשים ששואלים אותי לאן נעלם הקול שלהם. הסברתי שיצא שאני בעצמי הייתי המשקיף ולכן אנו יודעים בדיוק כמה קולות חסרים. אני בטוח שוועדת הבחירות תתקן את המעוות ותכלול את 93 הקולות, לכל אחד מגיע שהקול שלו ייספר".

עו"ד עמית הלוי, מספר 36 ברשימת הליכוד שכבר הגיש עתירה על תוצאות הבחירות אמר ל'מקור ראשון', כי "מצב הקולות, כמו שאני מכיר אותו, לא משאיר ספק בכך שהליכוד קיבל 36 מנדטים".

"אני בקשר עם אנשי הוועדה, ודווקא מסיבה זו ההתגייסות החד־צדדית שלהם מפתיעה. טרם פנייתם לבית המשפט יידעתי אותם על עשרות קולות לטובת הליכוד והבית היהודי, אך הם בחרו להתעלם מהם, ולהודיע לבית המשפט על קולות בודדים שמצאו לטובת יהדות התורה. מצער שהוועדה בחרה להתנהל כעורך דין של צד, במקום למלא תפקידה כגוף ניטרלי. אני בטוח שבית המשפט המחוזי יעשה צדק ולא ימנע את מימוש רצון הבוחר".

מנגד, בא כוחה של יהדות התורה, עו"ד אברהם יוסטמן, מבהיר כי במפלגה מתכוונים להילחם ולחפש כל בדל קול כדי לשמר את מספר המושבים שלהם בכנסת, וכי ברשות המפלגה קיימים דיווחים על כמה קולות שצריכים להיווסף לטובתם. ביהדות התורה תובעים את ספירת כל הקלפיות בישראל מחדש.

"אין מנוס מפתיחה ובדיקה יסודית של כל 10,500 קלפיות מהראשונה ועד האחרונה, ללא יוצאת מן הכלל", אומר יוסטמן. "אם הדברים לא ייחקרו מעבר לכל ספק סביר, אנחנו בבעיה. או שהמדינה תעשה את הבדיקות המקיפות או שתדחה את הטענות של כולם על הסף".

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר בתגובה: "בסמוך ליום הבחירות העבירו סיעות הכנסת בקשות שונות לבדיקת התוצאות בקלפיות שונות. במסגרת זו, וכן במסגרת בדיקות מדגמיות שערכה ועדת הבחירות המרכזית, נבדקו כ־750 קלפיות שונות. כל פנייה שהתקבלה ונמצא בה ממש, התוצאות בה תוקנו בהתאם לממצאים. ברישומינו לא נמצא כי קלפי מספר 49 בעכו נבדקה במסגרת הליך זה. יחד עם זאת, מובהר כי בעת זו התוצאות כפי שהוקלדו למחשב ומפורסמות באתר הוועדה, תואמות את התוצאות הרשומות בפרוטוקול ועדת הקלפי. לכן, כל בדיקה מעבר לכך (בפתקי ההצבעה) הייתה טעונה בקשה משפטית מנומקת, וזו לא הוגשה עד הימים האחרונים.

"בעקבות ערעור הבחירות שהוגש על ידי מועמד הליכוד, עמית הלוי, פנתה סיעת יהדות התורה בבקשה לעיין בחומר בחירות (יודגש כי הבקשה לא כללה את קלפי 49 בעכו). בהחלטת כבוד השופט מלצר, המתייחסת לפנייה זו, נאמר: 'אציין כי המשיבה 4 [איחוד מפלגות הימין) אכן ביקשה כי ייבדקו התוצאות במספר קלפיות בסמוך ליום הבחירות, וכפי שנמסר לי בקשתה נבחנה במסגרת הבדיקות שערכה ועדת הבחירות המרכזית לכל הסיעות שפנו במועד, כאשר בחלק מן המקרים נמצא כי יש לקבל את הערת המשיבה 4, ובחלק מהן לא נמצאו פגמים בתוצאות שבקלפי – אך הבקשה נבחנה כדבעי, והמשיבה לא הגישה בקשה לאחר מכן לעיין בחומרים בחירות נוספים'.

"לפיכך, מובהר ומודגש כי דברי השופט מלצר לא נאמרו בהתייחס לקלפי ספציפית. משהוגשה בקשה משפטית על ידי איחוד מפלגות הימין לעיין בחומרים הנוגעים לקלפי מספר 49 בעכו, אין בידנו להתייחס באופן קונקרטי לטענות נגד התוצאות בקלפי זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר