טור אישי

שבת ירושלמית של גיבוש // הרב ישראל גליס

כשמשה ליאון, ראש העיר ירושלים, פתח בשירת 'ישמח משה' וחברי המועצה שרו אחריו, סגרתי את העניים והבנתי את המילים "במתנת חלקו". הרב ישראל גליס מסכם שבת (חרדים)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

כשמשה ליאון, ראש העיר ירושלים, פתח בשירת 'ישמח משה' וחברי המועצה שרו אחריו, סגרתי את העניים והבנתי את המילים "במתנת חלקו". אמנם הדברים נאמרו על משה רבנו, אבל אנחנו הירושלמים חיים כבר כמה חודשים עם ראש עיר ששמח במה שנפל בחלקו, כי הוא הצליח בחכמה, בשקט ובכישרון, לאחד קואליציה של חרדים וחילונים, בעשיה למען ירושלים ולעשות כמה צעדים חשובים שהשתיקה יפה עליהם.

השבת, יצא לי להכיר מקרוב את "משפחת עירית ירושלים". ראש העיר, בשונה מקודמיו, החליט על שבת גיבוש של חברי המועצה בעירית ירושלים ורעיותיהם.

ממה שלמדנו מהתקשורת, שחברי המועצה צהובים זה לזה ברמה הפוליטית וברמה האישית. גיליתי בזכותו של ראש העיר, הלשכה שלו, מנכ"ל העירייה ומזכיר העיר, את חברי הקואליציה והאופוזיציה.

ישנם חילוקי דעות פוליטיים בין חברי המועצה, וזה טבעי. פה נהג ראש העיר בחכמה מה שלא עשו ראשי העיר, קודמיו. בפגישה בין החברים, לא בכיכר ספרא אלא מחוץ לבניין העשייה, אלא באווירת שבת רגועה, ולהוציא את הפוליטיקה מהעשייה היום יומית. לראות ראש עיר שמחבק כל אחד בלי הבדל את מי הוא מיצג, להעיר הערות בחן ובחיוך.

במשך השבת למדתי להכיר מקרוב את המשמר החדש הצעיר שנכנס לעזור לנהל את העיר. בשונה מקודמיו, ראש העיר פיזר סמכויות לכל אחד מחברי המועצה, כל אחד מהם מחזיק תיק מלא אחריות ולכל אחד ניתן הדרכה מקצועית.

עברתי 5 ראשי עיר בירושלים, ממרדכי איש שלום, דרך טדי קולק, אהוד אולמרט, אורי לופליאנסקי וניר ברקת. הכרתי את העשייה שלהם מקרוב וכל אחד בסגנונו לטוב וגם לרע אבל אצל אף אחד מהם במחילת כבודם לא ראיתי גיבוש כל כך טוב של חברי המועצה.

מה עומד מאחורי הסוד של משה ליאון ראש העיר הנוכחי? השבת נוכחתי לראות ולדעת את האהדה שיש לכל אחד מחברי המועצה לראש העיר.

הוא בא לראשות העיר עם ידיים נקיות, בלי מפלגה מאחוריו אלא רצון נטו לעשיה למען האזרח. בדברי הברכה שנשאו חברי המועצה במהלך סעודות השבת ניתן להבין את מה שהחדיר להם ראש העיר משלוחא דרבנן לשלוחא של הציבור והכונה הטהורה של כל חבר מועצה לשרת את האזרח אחרי שנשלח למועצה.

אני לא אצטט מה התוכניות של חברי המועצה שאיתם דברתי במהלך השבת כדי לשמור להם את הזכות לעשות את מה שהם רוצים מאד לעשות ובעיקר מה שהבטיחו בימי הבחירות, די שאומר שסגן ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר נ"י בתקופה הקצרה תחת ראשות משה ליאון, עשה מהפך שיורגש בקרוב בעניין תכנון ובניה. ויאמר לזכותו שהוא עובד קשה מצאת החמה עד צאת הנשמה וזאת לזכותו של ראש העיר הנוכחי שנתן לרב אליעזר ראוכברגר סמכויות מלאות.

הפקידים בעירייה מתחילים להבין שזמירות חדשות ובריאות הגיעו לעירייה עם כניסתו של משה ליאון ללשכת ראש העיר, הוא הפך את הלשכה מראשות עיר לראשות עירייה.

בעוד ראש עיר תפקידו להופיע בטקסים ולגזור סרטים ראש העיריה הנוכחי מחוץ לטקסים הוא יורד לפגוש את האזרח ולמצוא את המציק לו ולפתור את העניין כמה שיותר מהר. בעוד כל אזרח בערב פסח היה עסוק בהכנות לסדר, ראש העיר הנוכחי דאג שירושלים תכנס לחג עם אויר ואוירה נקיה.

בשבת של גיבוש יצא לי לדבר כמעט עם כל חברי המועצה ולשמוע מהם את הערצה שלהם לראש העיר וגם לראות את השיחות של חברי המועצה בינם לבין עצמם לבין חבריהם מהמפלגות האחרות כולל החלק הלא דתי שגם השתתף בגיבוש, גם נציגת מרץ דיברה בהתרגשות ובהתפעלות מתפקודו של ראש העיר.

אין ספק שאחרי שבת כזאת ועוד שבתות שיבואו בעקבותיהם, מביאים ברכה לחברי המועצה ובעיקר לאחדות ועבודה משותפת למען אזרחי ירושלים. ומכאן גם ברכה לראש העיר על היוזמה המבורכת לצוות שנמצא לידו כל אחד לפי מעלתו וכבודו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר