אאא

פעוטה ששיחקה עם שלט הרכב של אימה היום (שני) בשעות אחר הצהריים,  ננעלה בתוך הרכב, עם השלט. בחסדי שמיים, חולצה ללא פגע.

שני מתנדבי ידידים, שמואל ריין ורינו הנדלר, הגיעו בזריזות לרכב שננעל כאמור ע"י הפעוטה, הצליחו לפתוח את הרכב ללא כל נזק - לא לפעוטה ולא לרכב תוך שניות ספורות, מה שמנע אסון כבד.

ע"פ התחזית ממחר (שלישי) מדינת ישראל הולכת לשרור בחום כבד, מכיוון שמד"א מתורגל בימי חום כאלה, בפניות לקו החירום של מגן דוד אדום, מאנשים שמתלוננים על חולשה ותשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום, מד"א ושאר ארגוני החירום מכינים את עצמם, ומד"א נותן כמה הנחיות, שאינם כמובן תחליף לטיפול רפואי.

חובה להשקות את הגוף בנוזלים: גם אם לא מרגישים צמאים, חייבים לשתות מים, ההמלצה היא בין 8 ל-10 כוסות מים מינימום, כמובן יש עדיפות שהמים שאתם שותים יהיו קרים, ועדיף מים ולא כל תחליף ממותק אחר שהשפעתו פחותה.

יציאה מהבית:  תקפידו מדי פעם לעצור ולנוח במקום מוצל וקריר, במידה ולקחתם איתכם ילדים או תינוקים, שימו לב להלביש אותם בכובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש קייצי מותאם.

תינוק ברכב: חשוב לוודא כל פעם לפני היציאה מהרכב כי לא השארתם ילד בתוך רכב סגור, הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות בודדות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב, ולו לרגע - גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים!!.

פעילות ספורט ופנאי: במידה ויש לכם שיעור ספורט קבוע בצהריי היום, עשו לעצמכם טובה ובטלו אותו מחמת הסכנה הגדולה בשעות החום לפעילות הגוף. במידה  ואתם מבצעים פעילות ספורטיבית בצעו אותה בשעות הערב, כאשר יש הקלה בעומס החום, כמובן, יש להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ. 

יציאה לים או לחופים: חשוב להקפיד על מריחת כל חלקי הגוף בתכשירי הגנה בעלי מקדמי הגנה גבוהים, ולהימנע מחשיפה ארוכה לשמש ומשהות ארוכה בחופים בשעות השיא של החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחה"צ, אז הטמפרטורות נוחות יותר. בנוסף, יש לרחוץ רק בחופים מוכרזים, שאז יש בשעות הפעילות מציל. 

עבודת תחת שמש חשופה: במידה והעבודה שלכם היא תחת השמש, ואתם חשופים לקרני השמש, יש להקפיד על לבוש דק ומאוורר בצבעים בהירים, כמובן שאתם חייבים יותר להרבות בשתייה מאנשים רגילים, וגם לנוח עם הפסקות ארוכות במקום מוצל.

• סימני התייבשות, ומה עושים?: הסימנים להתייבשות הם: כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, ברגע שמרגישים את אחד מאלו, חל חובה להפסיק מיידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה מעבר לתחושת הצימאון. אם מופיעים סימני פגיעת חום - דוגמת התעלפות, טשטוש בראיה, בלבול ועלייה בחום הגוף, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101, ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הצוותים. 

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'חדשות' ותישארו מעודכנים

• התייחסות לפעוטות ולקשישים: אם יש לכם תינוקות בבית או אתם משגיחים בגנים על ילדים קטנים, תשימו לב להתנהגות שלהם, ולוודא שהם לא מראים סימנים של התייבשות או מכות חום. קריטי! לשים לידם שתיה זמינה ולוודא שהם נמצאים תחת הצללה בשעות הקריטיות של החום.

נוסף, אנשים שיש להם קרובים קשישים או מוגבלים, חובה לשמור איתם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל, על מנת לוודא שבקרבתם שתייה קרה וכי הם מצויים במקום מוצל וקריר, ואינם מראים כל סימן להתייבשות או פגיעת מכת חום. 

ל"ג בעומר: בעיצומו של גל החום, יחול ל"ג בעומר, ועשרות אלפי מדורות יוקמו ברחבי הארץ. השרב הכבד מגביר את הסכנה להתלקחות האש, ולכן, במד"א קוראים לציבור לשמור על משנה זהירות בעת הדלקת המדורות.

גם בעת הנסיעה לציון הרשב"י מירון חשוב לשמור על עירנות ולא להפסיק לספק לגוף נוזלים - שקריטיים בשבילו.

ההעירכות מד"א לשרב: באוויר, בים וביבשה. (דוברות מד"א)
ההעירכות מד"א לשרב: באוויר, בים וביבשה. (דוברות מד"א)
ההעירכות מד"א לשרב: באוויר, בים וביבשה. (דוברות מד"א)
ההעירכות מד"א לשרב: באוויר, בים וביבשה. (דוברות מד"א)
ההעירכות מד"א לשרב: באוויר, בים וביבשה. (דוברות מד"א)
ההעירכות מד"א לשרב: באוויר, בים וביבשה. (דוברות מד"א)