תכנית המאה

הרשות הפלסטינית נגד הסדנה הכלכלית של טראמפ

ברשות הפלסטינית הודיעו רשמית כי לא ישתתפו בסדנה הכלכלית עליה הכריז הבית הלבן במסגרת תכנית המאה • ראש הממשלה הפלסטיני הודיע: נתנתק כלכלית מישראל (מדיני)

(צילום: Flash90)

ברשות הפלסטינית הודיעו היום (שני) רשמית כי יחרימו את הוועידה הכלכלית עליה הודיע אתמול במפתיע הבית הלבן, כחלק מתכנית השלום של הנשיא טראמפ.

לפי הבית הלבן, התכנית הכלכלית תהיה החלק הראשון מתוך היוזמה המלאה, אך נושאי הליבה לא פורסמו עדיין בשלב זה, והם יתפרסמו רק בהמשך.

ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של הנשיא טראמפ, והאיש שיזם את התכנית, הסביר כי "אנשים נותנים לקונפליקט שהיה שייך לדור של סבותיהם להרוס את חייהם קיום ואת העתיד של ילדיהם. התוכנית שלנו תציג להם דרך חדשה ומציאותית לעתיד שכרגע לא קיים".

בבית הלבן כינו את התוכנית: "משלום לשגשוג"‎ והסבירו: "קשה לנתח את הצד הכלכלי והצד הפוליטי של התוכנית, על כן אנחנו מציגים את הפן הכלכלי קודם".

אך כאמור, הפלסטינים החליטו להחרים ובהודעה רשמית של הממשלה הפלסטינית נכתב כי "לא תהיה נציגות פלסטינית בסדנה. כל פלסטיני שישתתף ייחשב משתף פעולה עם ארה"ב וישראל".

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, אמר כי "ההנהגה הפלסטינית לא תסכים בשום מצב לנוסחה של שיפור חיי האזרחים הפלסטינים תחת הכיבוש הישראלי".

אשתייה הוסיף כי הרשות הפלסטינית החלה ביישום תוכנית הדרגתית להתנתקות כלכלית מישראל, וכצעד ראשון, הקפיאה את ההפניות לטיפולים רפואיים בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר