"נחלת אבותינו"

המפקדים נגד ריבונות ביו"ש, נתניהו תקף

בכירים לשעבר במערכת הביטחון הזהירו מפני פגיעה בביטחון ישראל אם יחילו את החוק הישראלי על יו"ש. נתניהו הזכיר את תמיכתם בהסכם האיראני והשר ארדן את תמיכתם באסד (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

חברי תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, ארגון המאגד בכירים לשעבר במערכת הביטחון, שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הזהירו מפני החלת הריבונות הישראלית על יו"ש.

"החלת החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון - כולם או חלקם - שלא במסגרת הסדר מדיני, תוביל לתגובת שרשרת שתפגע קשות בביטחון המדינה, בכלכלתה ובמעמדה האזורי והבינלאומי", כתבו. "סיפוח ללא הסכם מסכן את ביטחון ישראל ואת חיי התושבים".

לדבריהם, "החלטה של כנסת ישראל להעביר חקיקת סיפוח, חלקי ככל שיהיה, לא תוכל אלא להתפרש על ידי הרשות הפלסטינית ומדינות האזור והעולם כטריקת דלת בפני הסדר מדיני עתידי".

נתניהו דחה את מכתבם בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "אותם "מומחים" תמכו בהסכם הגרעין עם איראן והזהירו: "ביבי טועה בניווט והורס את הברית עם אמריקה".

ראש הממשלה הבהיר את דעתו: "חבלי ארץ ביהודה ושומרון אינם רק ערובה לביטחון ישראל - הם גם נחלת אבותינו".

השר גלעד ארדן מסר בתגובה, "מצער שה״"בכירים לשעבר" במערכת הביטחון מתיימרים פעם אחר פעם "לנבא" מה יקרה ומה יעשו הפלשתינים בתגובה לצעד ישראלי מתבקש ומוסרי כמו החלת הריבונות והחוק הישראלי על ההתיישבות היהודית ביו"ש. לא למדתם לקח מאוסלו ומהבאת ערפאת לשטח? מההתנתקות? מהתמיכה שלכם בנסיגה מהגולן ובהסכם עם אסד? די!".

ארדן הוסיף, "אני לא מדבר רק על ההיבט המוסרי והזכות שלנו לשטחי מולדת בהם חי עמנו אלפי שנים. ועל הצורך לא לתת פרס לסרבנות הפלשתינים ולא לאפשר למאות אלפי יהודים לחיות תחת חוקים עות’מאנים או ירדניים. אתם לא יודעים שגם כיום מי שמסכל כמעט את כל הפיגועים משטחי הרש"פ זה צה"ל והשב"כ. כמה אפשר לאיים".

"ולהפחיד עם הפסקת שיתוף הפעולה הביטחוני מצד הרש"פ?? זה הרי קודם כל אינטרס שלה ובלי השת"פ הביטחוני גם אבו מאזן והרש"פ מזמן לא היו שם. הגיע הזמן להפסיק להשתמש בדרגות במסגרת קידום עמדות פוליטיות . תגידו ברור: אנחנו אנשי שמאל שמתנגדים לנוכחות ביו"ש! כי זו האמת. די להתחפש!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר