"נהגו כבוד זה בזה"

80 קציצות של גפילטע פיש נשרפו - והזוג זכה לשלום בית

ערב חג הפסח, האישה טרחה ועמלה על הכנסת 80 קציצות גפילטע פיש לכבוד החג, אך בגלל בעלה - כל הקציצות נשרפו. היא בלמה את פיה ובזכות זה זכתה לשלום בית (חרדים, מעניין)

שאול כהנא | כיכר השבת |
גפילטע פיש (צילום: שאטרסטוק)

בפתח שיעורו היומי ב'דף היומי' במסכת בכורות, סיפר הגאון רבי אברהם ישעיהו קובלסקי, סיפור מרגש על אשה שבלמה את פיה מלהעיר לבעלה שהתרשל בשמירה על סיר ה'גיפלטע פיש' שהכינה, למרות שסבלו רבות מבעיות בשלום בית, אך בזכות זה - הם זוכים מאז ל'שלום בית' מופלא.

וכך סיפר הגרא"י קובלסקי בשיעורו: "אנחנו מדברים מאחרי פסח על העניין של 'נהגו כבוד זה לזה', שזה בעצם תיקון עולם כל השנה בכלל ובימי ספירת העומר בפרט.

"לפני הסיפור אני רוצה לספר לכם כמה קשה התהליך של 'בָּלָבּוּסְטֶה' עד שהיא זוכה לראות את הקציצות דגים, הגפילטע פיש של פסח על האש, הולכים לחנות דגים, ממתינים בסבלנות בתור, מתחננים לערבי בחנות שיהיה קרפיון נקי בלי עצם, ובלי עורות, הרבנית חוזרת הביתה עם הקנייה, עכשיו צריך הרבה בצל לבשל, סיימנו עם הבצל, צריך לטבל את הדג עם ביצים, פלפל, או פירורי קמח מצה, אמנם אני לא פה על תקן קורס בישול מזורז, אבל כדאי שנבין קצת את התהליך המפרך, מכניסים את הקציצות למקפיא כדי ששום קציצה לא תתפורר...".

לאחר פירוט הטרחה המרובה, עבר הרב לסיפור, "האישה הכינה על האש 80 קציצות דג קרפיון לכבוד פסח, והיתה צריכה לצאת מהבית דחוף דחוף לכמה שעות, היא התחננה לבעלה שיפקח עין על האש ויכבה אותה אחרי שעתיים, הגדיל הבעל לעשות וכיוון לעצמו שעון מעורר, שיזכיר לו לכבות את האש.

"תכל'ס, הוא נרדם לשינה מאוד מאוד עמוקה, והשעון המשיך לצלצל לשווא, הרבנית מגיעה הביתה אחרי הרבה שעות, ונהיה לה חושך בעיניים, כל הבית ריח שרוף, הבעל יושן שינה מתוקה או שינה מרה... כל הסיר נשרף, את כל תכולת הדגים צריך לזרוק לפח אשפה".

הרב המשיך וסיפר כי "הרבנית התקשרה בבכי סוער ליועץ נישואין, והיא קיבלה מענה מיידי, לנשוך שפתיים ולהגיד בפה 'כל מה דעביד רחמנא לטב עביד' ולא להגיד מילה אחת לבעל".

"תכלית, הבית השתנה שם מהקצה אל הקצה, אתם מבינים לבד שהיו שם הרבה קשיים בשלום בית, איך השתנה הבית מקצה לקצה בזכות הרבנית שכבשה את כעסה ולא אמרה מילה".

"כאמור 'נהגו כבוד זה בזה', כל מילה נוספת מיותרת", סיים הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר