יריקה, צעקות ועימותים

תשעה נגד, שישה בעד: תקציב עיריית טבריה שוב לא עבר

האופוזיציה בעיריית טבריה, המהווים רוב של חרדים, חילונים ודתיים נגד ראש העיר רון קובי, הצליחו להפיל שוב את תקציב העירייה, לאחר שתשעה חברי מועצה הצביעו נגד ורק 6 הצביעו בעד (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האזינו להצבעה על התקציב (צילום: דוד כהן - פלאש 90; ההקלטה - מתוך השידור החי בפייסבוק של עיריית טבריה)

חברי האופוזיציה בעיריית טבריה, המהווים רוב של חרדים, חילונים ודתיים נגד ראש העיר רון קובי, הצליחו להפיל שוב את תקציב העירייה. אמש (שלישי) נערכה ישיבת תקציב שנייה לשנת 2019, אך כאמור גם הפעם ההצבעה לא עברה לאחר שתשעה חברי מועצה הצביעו נגד ורק 6 הצביעו בעד.

יצוין כי גם חבר המועצה מיכאל לרר, שהצטרף לאחרונה לקואליציה, הצביע נגד. מי שהצביעו בעד התקציב הם חברי מפלגתו של ראש העיר רון קובי בלבד.

קובי הגיע לישיבה ללא תקוות גדולות, ונדמה כי למרות תאריך היעד המתקרב בו הוא מסתכן במינוי ועדה קרואה שתנהל את העיר תחתיו, הוא לא מתרגש ולא ממש מנהל מו"מ קואליציוני. יש אומרים כי מטרתו להשיג בחירות חוזרות במטרה להשיג מלבד את ראשות העיר גם את הרוב הדרוש במועצת העיר.

מוביל האופוזיציה, חבר המועצה מ'הבית היהודי', רפאל טרבלסי, אמר בנאומו בפתח ישיבת התקציב כי "יש מי שחושב לצייר אותנו נבחרי ציבור כמלאכי חבלה", תומכיו של ראש העיר רון קובי התנפלו על טרבלסי בצעקות וצרחות: "תתבייש לך, תתביישו לכם, אכן מלאכי חבלה, בדיוק ככה".

הצעקות נמשכו וגם ראש העיר עצמו ביקש להוציא את תומכיו מן האולם ואמר כי "אי אפשר להמשיך ככה, כולם מפריעים פה זה לא לעניין, אנחנו נוציא את כל הקהל הזה, תנו לחבר המועצה רפאל טרבלסי לדבר בבקשה".

לטענת חבר המועצה מ'דגל התורה', דוד אוחנה, פעיל של רון קובי ירק על טרבלסי, חברי האופוזיציה דרשו להוציא את הפעיל היורק מן הישיבה וראש העיר שהסתפק בנזיפה אמר כי "הוא לא ירק".

לאחר התקרית טרבלסי המשיך בנאומו ואמר: "רון אני פשוט מרחם עליך, אתה לא יכול להשתלט על קהל תומכיך, הם לא סופרים אותך, הם לא רואים אותך ממילימטר, תתבייש לך אתה לא יודע לנהל ישיבות, וזו התוצאה של ההסתה היום יומית שלך. עכשיו לגופם של דברים, לא נוכל לדון בתקציב משום שלמרות שישבתי לישיבת עבודה עם הגזבר ובקשתי לקבל ממנו כמה מסמכים ולא קבלתי, לכן אינני יכול לדון בתקציב, עוד בקשה שאתה רון קובי הבטחת לי, לקבל את התקציב בטבלת אקסל, ולא קבלתי".

לאחר דיון ארוך ומתיש, במהלכו אף חלק מתומכיו של רון קובי בבחירות - הגיעו להביע תמיכה באופוזיציה, ביניהם בלטה הגב' אבלין עזרא שתמכה בבחירות ברון קובי ובישיבת התקציב אמש הגיעה להביע את מורת רוחה מהתנהלות העירייה מאז כניסתו לתפקיד. ראש העיר הזכיר את שמה עשרות פעמים לאורך הישיבה וניסה להשתיק אותה.

לקראת תום הישיבה אמר רון קובי: "יש הרבה מאוד תחושות פה בקהל, תחושות בעיר, אני מבקש לשים את התחושות בצד, ואני מבקש מכולם לפעול כמיטב ההיגיון ולהעביר היום את התקציב, אני מבקש אתכם להיות אחראיים ולהבין שאנחנו בשלב אחד לפני פתיחת תכנית ההבראה מחדש במשרד הפנים, אתם צריכים לדעת את המוטל עליכם, תפקיד חברי המועצה הוא להעביר את התקציב עד ה-30/6, שזה התאריך הקובע".

בשלב זה ראש העיר העלה את הצעת התקציב להצבעה: "אני עובר להצבעה בבקשה, מי בעד בבקשה? מי בעד אישור התקציב? שישה. מי נמנע? מי נגד? תשעה. הישיבה ננעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר