המאמצים להרכבת ממשלה

נתניהו נועד עם דרעי; הפגישה עם 'יהדות התורה' - בוטלה

ראש הממשלה נועד עם השר דרעי ולאחר מכן עם ליברמן, לדיון על חוק הגיוס בניסיון להגיע להכרעה שתאפשר את הרכבת הממשלה. במקביל, פגישת המו"מ עם 'יהדות התורה' - בוטלה (חרדים, בארץ)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
דרעי ונתניהו בשלטי בחירות. ארכיון (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי נועד היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודן עמו במשבר חוק הגיוס. בהמשך היום נתניהו ייפגש עם יו"ר 'ישראל ביתנו' והמועמד לשר הביטחון אביגדור ליברמן.

גורם בכיר בש"ס התייחס בשיחה עם 'כיכר השבת' למשא ומתן להרכבת הממשלה ואמר: "אנחנו בתחילת הדרך, אין התקדמות משמעותית. רק לאחר שנפתור את משבר חוק הגיוס - נוכל להתקדם לסוגיית התיקים".

לדבריו, "אנחנו מקווים שב'יהדות התורה' יגישו מסמך מוסכם על כולם, ולא פחות חשוב - מסמך ריאלי, שיהיה ניתן לעבוד על פשרה עם איווט".

כמו כן, בכיר אחר במפלגה הכחיש את הדיווחים שש"ס תדרוש את תפקיד השר לענייני ירושלים. לדבריו, ש"ס לוקחת תיקים שמסייעים לציבור שלה, שנוגעים לציבור החרדי והפריפריה והתיק הזה הוא לא אחד מהם.

בשעה זו נועדים בכנסת השר יריב לוין ונציגי שלושת המפלגות החרדיות והדתיות - בהם ח"כ אורי מקלב והשר לשעבר אריאל אטיאס, לפגישה בנושאי דת ומדינה כחלק מהמו"מ הקואליציוני.

בתוך כך, לפיד מנסה להפעיל לחץ על ליברמן, וצייץ בטוויטר: "אתה נפגש היום עם נתניהו. תגיד לו שיש לך את כל האצבעות שאתה צריך מהאופוזיציה כדי להעביר את הפנסיות לעולים. אל תוותר לו".

באשר למצב ב'יהדות התורה' נראה כי בתוך כל הסערה הפנימית שהתחוללה השבוע ב'דגל התורה' וב'אגודת ישראל', הרי שכלפי 'הליכוד' משדרים במפלגה עסקים כרגיל.

עד כה נערכו שלוש פגישות בין הצדדים, כאשר הפגישה השלישית הייתה אמורה להיערך הבוקר, אך היא בוטלה בשל "אילוצי לו"ז". ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות הצהריים ייפגשו צוותי המו"מ של הליכוד עם נציגי האוצר בכנסת.

עיקר ההתקדמות היא באשר לסעיפים הנוגעים לתקציבי עולם התורה, הישיבות והחינוך. בנושא התפקידים והגיוס עדיין אין הסכמה בין הצדדים.

ב'יהדות התורה' חוזרים על דרישתם לקבל שלושה סגני שרים במעמד שר לצד תפקיד יו"ר ועדת הכספים הנחשב, מתוקף היותם מפלגה עם שמונה מנדטים, מספר זהה לזו של ש"ס שדורשת אף היא ארבעה תפקידים.

גורם בליכוד אמר ל'כיכר השבת' כי "המו"מ עם יהדות התורה הוא לא מקצועי, מטרחנים אותנו בסעיפים ותתי סעיפים שלא צריכים להיות בהסכם קואליציוני. רק על הדרישות בנושא הדיור נצטרך לשבת שבועיים".

אמש, אמר סגן השר יעקב ליצמן בכנס 'אגודת ישראל' כי "יש משא ומתן. אם נהיה מרוצים והרבנים יהיו מרוצים - נסכים. אם לא יהיו מרוצים, אנחנו לא מפחדים ללכת לבחירות. חד משמעית. זה לא משבר ובשלב כזה צריך להיות זהיר ולא לדבר הרבה".‎

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר