עובדים זרים

9 עצורים: נחשפה רשת מאכערים גדולה

המשטרה ניהלה מספר חודשים חקירה סמויה שהביאה לחשיפת רשת מסועפת ומתוחכמת שפעלה להאריך שהות עובדים זרים בישראל בעבור עשרות אלפי שקלים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

ראשיתה של החקירה הסמויה לפני כ-3 חודשים, עם קבלתה של תלונה במשטרה מרשות האוכלוסין וההגירה, לפיה עולה החשד למרמה והפרת אמונים וקבלת שוחד של עובדי הרשות מאת 'מאעכרים' הפועלים בתחום העובדים הזרים, בתמורה לביצוע פעולות שונות שיביאו להארכת שהותם ועיסוקם של העובדים בארץ מעבר לתקופה בה שהו עפ"י חוק.

חוקרי ההונאה של המשטרה, באמצעות מגוון שיטות חקירה סמויות שכללו הפעלתם של אמצעים טכנולוגיים שונים, וצוות חקירה משותף שהוקם עם רשות האוכלוסין וההגירה, חשפו רשת מתוחכמת המופעלת ע"י 'בעלי תפקידים' במדרגים שונים:

- עובדי רשות האוכלוסין וההגירה: על פי החשד פעלו בוועדות הומניטריות שמקיימת הרשות, לאישור המשך העסקתם ושהייתם של העובדים הזרים בישראל מעבר ל-5 השנים הקבועות בחוק, וזאת עפ"י החשד בעבור כספי שוחד אותם שלשלו לכיסם.

- מתווכים (מאעכרים): על פי החשד פעלו לתווך בין חברה המעניקה שירותי סיעוד לבין עובדי הרשות, העברת כספי השוחד לידיהם ומתן האישורים על ידם.

- חברה המעניקה שירותי סיעוד: על פי החשד, בעלי החברה ועובדיה יצרו מצג שווא בפני הרשויות באמצעות רישומם של מעל 100 עובדים זרים כמי שעובדים אצל מעסיקים פיקטיביים (משפחות), תוך הוצאת היתרי העסקה חריגים לעובדים הזרים שסיימו את תקופת עבודתם בארץ.

- בלדריות: על פי החשד פעלו לאיתור המעסיקים הפיקטיביים, תוך מתן דגש למשפחות קשות יום, וזאת על מנת שיוכלו לרשום על שמם את העסקתו של העובד הזר בעבור סכום כסף אותו תקבל המשפחה מדי חודש.

- העובדים הזרים: על פי החשד נדרשו לשלם סכום הנע בין 5000-7000 דולר בעבור הארכת היתר העסקתם מעבר ל – 5 השנים בהם שהו ועבדו בישראל. עוד נדרשו לשלם למעסיקיהם הפיקטיביים מדי חודש סכום הנע בין 1000-2000 ש"ח, זאת על אף שלא עבדו אצלם כלל!

הלילה, לאחר שחוקרי המשטרה אספו את כלל חומר הראיות כנגד החשודים המרכזיים, הפכה החקירה גלויה עם קיומו של מבצע מעצרים בירושלים והסביבה, במהלכו נעצרו 9 חשודים (שנות ה-20-40), בהם 2 עובדי רשות האוכלוסין וההגירה.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה בחשד לעבירות לקיחת שוחד, תיווך ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לפשע, הלבנת הון ועבירות על חוק שירות התעסוקה.

במשטרה ציינו, ללא ספק מדובר בחשיפתה וסגירתה של רשת מתוחכמת שנוהלה בקפידה ובה לכל אדם תפקיד ברור, ויחד יצרו מנגנון שבאמצעותו שלשלו החשודים לכיסם סכום המצטבר למיליוני שקלים, תוך שעושים זאת על גבם של האזרח משלם המיסים, העובדים הזרים המבקשים להמשיך לעבוד ומשפחות קשות יום 'שגויסו' לעבירה כמעסיקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר