הכיכר המרכזית

ישי לפידות מארח את ליאון ורב הסלבס. צפו

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, רב הסלבס מרדכי חסידים, עו"ד איתמר בן גביר ועיתונאי 'כיכר השבת' שלומי זייבלד • 'הכיכר המרכזית', תוכנית אירוח חדשה, בהגשת ישי לפידות • צפו בתוכנית המלאה (ברנז'ה)

הכיכר המרכזית | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

'כיכר השבת' משיק הערב את תכנית האירוח הראשונה של המגזר החרדי - הכיכר המרכזית, בהגשת ישי לפידות, והפעם בהשתתפות ראש העיר ירושלים משה ליאון, עו"ד איתמר בן גביר מ'עוצמה יהודית', רב הסלבס מרדכי חסידים, ושלומי זייבלד, חבר מערכת 'כיכר השבת'.

בפתח התכנית שאל לפידות את ליאון על תפקידו כראש עיר, זה באמת כזה כיף כמו שזה נראה בחוץ?

משה ליאון: זה אף פעם לא היה כיף, אבל בסופו של דבר יש בזה מלא עשייה ומלא אתגרים. כאחד שאוהב את ירושלים ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, זה בהחלט 'התפקיד'.

לפידות הציג את חסידים ושאל אותו: הרב מרדכי חסידים, מתי יש לך זמן לעבוד עם כל הביקורים והסיורים שלך עם הסלבס?

רב הסלבס התחמק: האמת היא שעד עכשיו הייתי רק עם רבנים, עכשיו אני עם הסלבס האמיתיים... אתם פה באולפן.... הסלבס זה כמו מתנה. אברהם אבינו קיבל ברכה מהקב"ה "ואגדלה שמך", הם קיבלו מתנה להיות מפורסמים. ואפשר דרכם רק לעשות קידוש ה'.

ישי לפידות: יכול להיות שכל זה בגלל שבתוך תוכך אתה רוצה להיות סלב?

חסידים: את התואר הזה אני לא עשיתי, זה התקשורת הדביקה לי

במענה לשאלתו של לפידות על עבודת העורך ענה שלומי זייבלד: להיות עורך בכיכר השבת זה כיף, כי אתה מאחורי הקלעים. לא האחד שמראיין את ראש העיר או נמצא בפרונט, אבל האחד שבסוף מחליט איך תיראה הכותרת. וזו אחריות. כי בסוף היום אתה אחראי להציג סיפור בפני מאות אלפי הגולשים.

משה ליאון נשאל על הבטחת הבחירות שלו, וענה כי בקרוב מאוד תהיה חניה חינם בשעה הראשונה בירושלים. אבל גם בלי זה, אפשר לבוא עם התחבורה הציבורית שמאוד טובה. ולקחת את הרכבת הקלה לכל צד בעיר. אני, כשאני צריך להגיע מהעירייה לשוק מחנה יהודה, אני משתמש ברכבת הקלה.

ישי לפידות: חסידים, אני שמעתי שמועה שאתה כותב בימים אלו ספר על חייו של רב הסלבס 'מרדכי חסידים'.

חסידים: כן, זה נכון.

ישי לפידות פונה למשה ליאון: אני מקווה שתקנה עותק אחד

משה ליאון: אני מצפה לקבל אחד חינם ממנו.

חסידים: אני מאמין שהספר הזה יהיה בכל בית יהודי ובכל ערב שבת אנשים יקראו מזה וילקקו את האצבעות. כי יש שם סיפורים על הרב כדורי, על הרב עובדיה.

שלומי זייבלד למרדכי חסידים: האם הסלבס מגיעים אליך כדי להתחזק, או שהם מגיעים אליך, ואז אתה מחזק אותם?

חסידים: יש צימאון לזה. אני 30 שנה במקצוע, זה התחיל מאלי יצפאן.

בן גביר: אם רבי שמעון היה היום, כל התקשורת הייתה קוראת לו קיצוני... בטוח שבית המשפט היה פוסל אותם...

ישי לפידות: איתמר, יש ערבי אחד בעולם שאתה אוהב?

בן גביר: כן. מי שנאמן לארץ ישראל ולעם ישראל, מי שמבין שזו ארצנו - אהלן וסהלן. ויש כאלה. יש לא מעטים שמבינים שהארץ שלנו.

חסידים: אם יהיה סלב ערבי אני אביא אותו לכותל אם זה יעשה קידוש ה'. בטח.

זייבלד: איתמר, הרעיון בבית המשפט זה להכניס שופטים עם אידיאולוגיה נגדית למה שיש היום, או פשוט להכניס שופטים שיכולים להיות אובייקטיביים?

בן גביר: האחד תלוי בשני. כאשר יש אנשים עם אידיאולוגיה הפוכה משלנו, אז אתה מקבל פסיקות נגד הדתיים ונגד ההתנחלויות, כי זו המשוואה שלהם ככה הם חושבים. הם יודעים מה עושים וזה לא מתמימות ולכן צריך שינוי.

בן גביר: אומרים עליי שאני קיצוני. תשמעו סיפור: הזמנתי חיילים בחברון אליי הביתה לליל הסדר. לאחר הסעודה ניגש אליי חייל ואומר לי, כל חיי אמרו לי שאתה קיצוני והכל, אבל במציאות אתה אדם אחר לגמרי.

ישי לפידות: איתמר, התקשורת החרדית עושה את תפקידה נאמנה?

בן גביר: אני חושב שכן. פעם היה רק תקשורת חילונית שמאלנית והיה כמעט בלתי אפשרי להכניס סיפורים לתקשורת. אני זוכר סיפור שקרה לי: זו היתה תקופה שקראו לשחרור מחבלים, והוצאתי מודעות שישחררו גם את יגאל אמיר. הלכתי מעיתונאי לעיתונאי ואף אחד לא רצה להכניס את האייטם. אמרו לי, לא ניתן לך את הבמה.

אמרתי נעשה הפוך על הפוך. שלחתי את אישתי שתתקשר לתכנית רדיו פופולארית שלא נגיד את השם. היא התקשרה ואמרה, שלום, אני סטודנטית באוניברסיטת חיפה, ראיתי מודעות ששחררו את ברגותי אז צריך לשחרר גם את יגאל אמיר. הם כל כך התלהבו ברדיו כי חשבו שהיא פעילת שמאל, וזו היתה אשתי... עד היום לא גיליתי להם מי זאת היתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר