"רוצחים נפשות"

סגן רה"ע: 'עשרות בנות לא מתקבלות בגלל היותן מזרחיות'

מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים אברהם בצלאל מעיד כי עשרות בנות נותרו ללא סמינרים רק בשל מוצאן המזרחי • למעלה מ-300 בנות עדיין מחכות לתשובה, רובן ככולן מעדות המזרח (חרדים)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים, סגן ראש העיר אברהם בצלאל, מעיד בראיון ל'ישי ורבינא בכיכר' כי עשרות בנות נותרו ללא סמינרים רק בשל מוצאן המזרחי. למעלה מ-300 בנות עדיין מחכות לתשובות, רובן ככולן מעדות המזרח. צפו בראיון המלא.

כותרות הראיון:

"האפליה לא רק אצל בנות ספרדיות, יש גם בנות אשכנזיות שלא התקבלו, נושא הגזענות בציבור שלנו הוא איום ונורא, כל תיק שהגיע אליי והוא תקוע רק בגלל אפליה טופל.

"טיפלתי בעשרות מקרים של בנות ספרדיות שלא התקבלו בגלל שנולדו להורים מזרחיים. אתמול הגיע אליי בחורה שהחליטה לעשות צעד ואמר ההורים שלי שבעו ולא מתפקדים. הטישו שנגמר שם מהבכיות, זה היה איום ונורא.

"נושא האפליה חייב להיפסק, יש הרבה פעולות שמעדיף לא לחשוף אותם כרגע. נשבץ את כל הבנות בירושלים.

"גמרנו את המלאכה מול חמשת הסמינרים הגדולים. קרוב ל-200 בינות שובצו, אם יהיו הורים שלא מסכימים לשיבוץ, זה כבר לא בשליטתנו.

"יש נציגים מיהדות התורה שמסייעים לנו למגר את האפליה. יש גידול טבעי, הסמינרים מפוצצים ויש חוסר מקום משווע. כל פניה שהייתה לי על השולחן בדקתי לעומק, במידה והרקע אפליה, זה נפתר.

רוב הבנות שלא התקבלו הן בנות ספרדיות.

"נפתחו 3 כיתות בסמינר הישן, ב'מנדלסון' וב'בנות אלישבע'. יש לי שיתוף פעולה עם הרב מנדלוסון ישבתי אתו שבוע שעבר יחד עם ראש העיר משה ליאון. לראשונה מנהלי הסמינרים מביעים נכונות לסיים את הרישום בצורה שקטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר