פרסום ראשון

בגלל חילולי השבת: "הפלג" מחרים את לסרי

קרע חסר תקדים בין קהילת הפלג הירושלמי באשדוד לראש העיר יחיאל לסרי, על רקע מה שהם מכנים "ריבוי חילולי השבת בעיר מאז הבחירות" - חלקם בחסות העירייה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
לסרי בביתו של הגר"מ שמידע, לפני הבחירות (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: קרע חסר תקדים בין קהילת הפלג הירושלמי באשדוד לראש העיר יחיאל לסרי, על רקע מה שהם מכנים "ריבוי חילולי השבת בעיר מאז הבחירות", ובפרט חילולי השבת שמתקיימים בחסות וביוזמת עיריית אשדוד.

על פי מידע שהגיע ל"כיכר השבת", הגאון רבי משה שמידע ראש ישיבת גרודנא באשדוד והגאון רבי זרח רבינוביץ מרבני הפלג הירושלמי בעיר וחבר בד"ץ מסורת של הפלג, הורו לעסקני הקהילה להחרים את כל תקציבי הסיוע מהעירייה לכוללים ולישיבה, וזאת עד שלסרי יפעל להפסקת כל חילולי השבת שהחלו מאז הבחירות.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי בנוסף לחרם מצד עסקני המוסדות, הורה הגר"מ שמידע בצעד חריג לאברכי ובחורי קהילת גרודנא, שלא לקחת מלגה מישיבת בין הזמנים המנוהלת על ידי נציג אגו"י בעיר עזרא שור ואשר זוכה למימון עירוני מלא ונדיב. בכך קיבל החרם הגרודנאי ביטוי ציבורי חריף וחסר תקדים.

הנתק החריף בא על רקע מה שמגדירים ב"פלג", "חילולי השבת המתרבים באשדוד" וכפי שדווח בחודשים האחרונים ב"כיכר השבת".

בקהילת גרודנא שורר זעם רב על לסרי, שבניגוד להתחייבויות שהעניק לגר"מ שמידע ערב הבחירות, ממשיך לרמוס את הסטטוס קוו באשדוד ופוגע בחומת השבת בעיר.

כזכור, מאז הבחירות נרשמו שורה ארוכה של פרצות בחומת השבת באשדוד. בין היתר ניתן לציין את פתיחת הקיוסק העירוני בפארק אשדוד ים בשבת, הפעלת מיזם חופיקס בחופי הים בשבת ואפס אכיפה עירונית נגד מאות העסקים מחללי השבת ברחבי העיר.

הקרע החריף עליו הכריזו רבני הפלג באשדוד נחשב לחסר תקדים, שכן בין קהילת גרודנא ולסרי שררו בקשרים הדוקים במיוחד לאורך השנים. הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל, ראש הישיבה וחמיו של הגר"מ שמידע, היה זה שדחף לתמיכת הציבור החרדי במועמדותו של לסרי מול צבי צילקר, מי שכיהן בראשות עיריית אשדוד במשך כמה עשורים. כמו כן, עיריית אשדוד סייעה רבות לישיבה במאבקה הקשה מול ישיבת פוניבז'.

יצוין, כי בעיריית אשדוד בחרו שלא להתייחס לגופם של דברים, אלא תגובה אישית ולא עניינית. בנוסף, בחרו בעירייה לאיים בתביעה בעקבות פרסום הכתבה.

'כיכר השבת' מפרסם את החלקים הרלוונטיים מתוך תגובת העירייה: "היחסים בין הקהילה החרדית על כל פלגיה ובין עיריית אשדוד והעומד בראשה מצוייינים. כולם פועלים תחת עיקרון הסטטוס קוו שמאפשר ניהול תקין של העיר. יתרה מכך, אין ואף לא דוגמא אחת ממשית של החמרה בחילול שבת", תגובת העירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר