לא עוד "ראש כולל" רגיל // טור דעה

כאשר נפגשתי עמו לראשונה היה נדמה לי שזה עוד "ראש כולל" שצריך להיות נוכח בשיעורים שלו כדי להתקבל ללמוד אצלו. במהירות נוכחתי לדעת שאני טועה טעות גדולה (טור)

אהרן אליאב | כיכר השבת |
הרב פייבלזון (צילום: יחזקאל חוגסטה)

אל בית המדרש של הרב פייבלזון הגעתי דרך חבר מיד אחרי הנישואין. לא הייתה לי שום היכרות מוקדמת עם הרב, עם בית המדרש שלו או עם התלמידים. כאשר נפגשתי עמו לראשונה היה נדמה לי שזה עוד "ראש כולל" שצריך להיות נוכח בשיעורים שלו כדי להתקבל ללמוד אצלו. במהירות נוכחתי לדעת שאני טועה טעות גדולה.

מתוך השתתפות בשיעורים ובשיחות של הרב, בדיונים עמו על נושאים שונים רבים ומגוונים, במהלך השיעורים הללו, לאחריהם ובשיחות אקראיות, נוכחתי לדעת שמדובר באדם מדהים מבחינת צורת החשיבה, העמקות, המקוריות, התפיסה כלפי עבודת ה', ההתבוננות. יחד עם אלו התוודעתי גם לפשטות, הכינות, האהבה והארת הפנים לכל אדם.

אחר כל אלו, לא היה צורך ביחצ"נות של הרב, כלפיי לפחות, כדי לעמוד על טיבו ולהתחבר לאדם ולתפיסת העולם שלו.

לפני זמן לא רב יצא לי לקרוא מספר דברים שנכתבו לזכרו של הרה"ג ש"י זילברמן לקראת היאר צייט שלו, ומבין הדברים קראת את דבריו של הרב מרדכי ארנון שהיה מראשוני בעלי התשובה בארץ, שאמר: "אני זוכר שכל הזמן ששוחחתי איתו חשבתי, אדם כזה גדול ואיש לא יודע על קיומו, צריך לגלות אותו לעולם". זו הרגשה שלי בזעיר אנפין כלפי תלמידו של הרב זילברמן, הרב פייבלזון. אני חש כי לא מספיק רבים יודעים ולא נחשפו לרב ולאישיותו.

מבין אלו שכן מכירים אותו ונחשפו לשיעוריו, שיחותיו ורעיונותיו כמוני, יוכלו רבים להעיד כי הדברים בהחלט שינו להם את תפיסת העולם, ההשקפה, הגישה לעבודת ה' בחייהם ועוד, בצורה כה חיובית שלא תיאמן. בחורי ישיבות ואברכי כוללים רבים באים כמעט ממש יום-יום לקבל עצה, הדרכה והכוונה לכל תחומי חייהם בנושאים אמוניים, בנושאי לימוד, בצורת היחס למאורעות החיים ועוד נושאים רבים ומגוונים.

בדור שבו השטחיות שולטת, הרב מצליח להעביר בדבריו את העומק שבתורה ואת הרעיונות העמוקים שיש ליהדות להציע, תוך חיבור מסרים ורעיונות אלו לחיי היום-יום שלנו. קשה וכמעט בלתי אפשרי להעביר את החוויה של המפגש עם השיח שהרב מציע, וקשה עוד יותר לתאר עד כמה תפיסת העולם של הרב והמענה שהוא נותן חשובים ונותנים מענה לרבים הנצרכים לכך.

אין לי אלא להציע ואפילו להמליץ לכם לטעום...

ביום ראשון ושני הקרובים תיערך מגבית עבור מפעלותיו של הרב פייבלזון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר