פרסום ראשון

"חיזוק": האדמו"ר מסאטמר יבקר שוב בארץ

בטיש ל"ג בעומר שערך בניו יורק, תקף האדמו"ר (מהרז"ל) את ה'מתפשרים' בחוק הגיוס, עקץ את חצר סאטמר היריבה והסביר מדוע ישוב לישראל אחרי 6 שנים • צפו, האזינו (אנ"ש)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ההכרזה על הביקור הצפוי (צילום: באדיבות המצלם) (בתמונה: האדמו"ר מסאטמר, בביקורו בישראל בשנת תשע"ג. צילום: כיכר השבת)
בטיש ל"ג בעומר שקיים האדמו"ר (מהרז"ל) מסאטמר, בהשתתפות אלפי חסידים בניו יורק, הוכרז כי האדמו"ר יגיע לביקור בישראל לאחר החגים. האדמו"ר הסביר, כי רצונו לתמוך במוסדותיו ובמאבקם ב'גזירת הגיוס', וקרא לחסידיו לסייע כספית למוסדות אלו.
הגבאי של האדמו"ר הכריז בטיש, כי האדמו"ר מתעתד להגיע לישראל לביקור מיד אחרי חגי תשרי, לרגל חידוש מבנה בית הכנסת 'אוהל רחל' של סאטמר ברחוב עזרא בירושלים, וכדי 'לחזק את החינוך הטהור בארץ הקודש'.
ביקורו האחרון של האדמו"ר בישראל היה לפני שש שנים, ולכן מדובר בידיעה דרמטית עבור חוגי סאטמר ותומכיהם בארץ ובעולם. יצוין, כי בשנתיים האחרונות כבר היו דיבורים בחסידות על מסע של האדמו"ר למוסדותיו בארץ, אך רק כעת הוא מוכרז רשמית.
האדמו"ר הסביר, כי מטרת הביקור לחזק את הציבור, וסיפר כי שמע מאחד מחסידיו, כי מה שנתן לו כוח הוא ביקוריו של האדמו"ר הקודם, בעל 'ויואל משה', בארץ.

"כשיש גזירה על הדת, חייבים ללכת במסירות נפש. רק עם מסירות נפש אפשר לבטל את הגזירה. ומכיון שיש אלו שרוצים לעשות פשרות, מי יותר ומי פחות... אם היו כולם נלחמים במסירות נפש הרי שהגזירה כבר היתה מתבטלת", אמר האדמו"ר.

האזינו לדברי האדמו"ר

כאן שיבח את נדיבי סאטמר והחוגים הקיצוניים שתורמים עבור המוסדות 'על טהרת הקודש' ועבור המאבקים השונים: "אשריכם ישראל, זהו קידוש השם עצום, אנחנו ממשיכים את דרך הרבי (האדמו"ר הקודם מסאטמר) גם כשהוא לא כאן, יש לדרכו המשך גם לאחר לכתו".
לדבריו, למוסדות בירושלים ישנה זכות קדימה ויש לתרום להם יותר מלשאר המוסדות, אך אין לשכוח גם את המוסדות בבני ברק, בבית שמש ובשאר המקומות.
בתוך דבריו רמז לאנשים - כנראה מחצר סאטמר היריבה - שאינם מעוניינים לתרום עבור מטרות אלו ולתמוך במאבק בגזירת הגיוס.
לדבריו: "מי שמחפש סיבות לא לתמוך כאן ולא לתמוך שם - לא תומך באף מוסדות. ואלו שתומכים במוסדותינו, תומכים בכולם". הוא הוסיף כי "צריכים לחזק את כל המוסדות. מי שרוצה להתקרב לטהרת הקודש, אנחנו מחזקים. כפי שלימד אותנו הרבי זצ"ל".
מעניין יהיה לראות כיצד מוסדות 'הפלג הירושלמי' ישתלבו בביקורו של האדמו"ר, שיתמקד כאמור במלחמה ב'גזירת הגיוס'. עם הפילוג בפלג, סביר להניח שבשני הפלגים יפעלו להיות חלק מן הביקור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר