מלחמה בחמץ

הרבנים הספרדים נגד "ג'יימס ריצ'רדסון"

המחאה מקבלת גיבוי רבני: רשת 'ג'ימס ריצ'רדסון' לה חנות בנתב"ג מוכרת בריש גלי מוצרי חמץ, השנה יצאו גדולי רבני ספרד במכתב חריף נגד שיתוף פעולה וקניה ברשת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
העיתונאים שהתחילו את המחאה, קובי סלע ואפרים קומיסר (צילום: קובי סלע)

מזה שנים רבות, שקיימת מכשלה חמורה המתרחשת לעיני כל ישראל מידי שנה בימי חג הפסח. כאשר רשת 'ג'ימס ריצ'רדסון' מוכרת בריש גלי מוצרי חמץ, השנה יצאו גדולי רבני ספרד במכתב חריף נגד שיתוף פעולה וקניה ברשת.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מדובר מדיניות הנוהגת מזה שנים בנתב"ג של מכירה חופשית של חמץ בדיוטי פרי בחנות המפורסמת 'גיימס ריצ'רדסון'. נוסעים רבים מגיעים אל דלפקי הדיוטי-פרי ומשוכנעים שהסחורה המוצגת שם נמכרה לגוי, בעוד מכירה כזו לא הייתה כלל ולמעשה מדובר בחמץ שעבר עליו הפסח.

מי שהחל את המחאה והעלה את הנושא לסדר היום היו צמד העיתונאים קובי סלע ואפרים קומיסר שמחו לאחר חג הפסח על מכירת החמץ בחנות ואף יצאו בקמפיין רשת נגדה כשהם קוראים לאנשים להצטלם עם שלטים מול החנות הבעייתית.

מי שעמד בחוד החנית וקיבל פניות הלכתיות רבות בסוגיה הוא ראב"ד ירושלים הגאון רבי ברוך שרגא, שהצטרף לחתימותיהם של גדולי התורה.

במכתבם כתבו הרבנים: "חומרת חמץ ידועה לכל שהתורה הטילה עליו עונש כרת החמור. וחז"ל קבעו שחמץ בפסח לא מתבטל אפילו באלף. ועוד החמירו על החמץ שהיה ברשות ישראל בימי הפסח ואסרוהו לאחר הפסח גם באכילה וגם בהנאה".

"וכל בעל עסק יהודי שלא מכר את חמצו לפני פסח באמצעות הרבנים שומרי משמרת הקודש הרי כל החמץ שברשותו אסור לגמרי ואסור לקנות ממנו. כל זמן שיש ברשותו מן החמץ ששהה אצלו בימות הפסח".

"והנה יש בעלי עסקים בשדה התעופה [בטרמינל 1 ובטרמינל 3] שיש ברשותם חמץ ובפרט משקאות חריפים כגון סוגי הויסקי למיניהם, וחלק מסוגי הוודקה ועוד משקאות שהם חמץ בפסח, ואינם מוכרים את חמצם לפני פסח וגם ממשיכים למכור חמץ בימות חג הפסח כמו בימות החול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר