מורה לקוראן

הרש"פ עצרה מחבלת מתאבדת של דאע"ש

הרשות הפלסטינית עצרה צעירה ערבית, מורה לקוראן, תושבת כפר ליד קלקיליה, שחברה באמצעות הטלגרם לאנשי דאעש בסוריה והם הדריכו אותה לבנות פצצה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המחבלת שנעצרה (צילום: מתוך קמפיין הרשת לשחרורה)

הרשות הפלסטינית סיכלה פיגוע התאבדות שפעילים בארגון ''המדינה האיסלאמית'' (דאעש) תכננו להוציא אל הפועל בישראל באמצעות צעירה פלסטינית מורה ללימודי קוראן.

על פי הדיווח ב-ynet, המחבלת אלאא בשיר מהכפר ג'ינספוט ליד קליקילה, נעצרה לפני שבועיים ומוחזקת בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

מדובר במעצר נדיר למדי, שעורר סערה ברחוב הפלסטיני ואף החל קמפיין רשת גדול שקורא לשחרורה. המחאה הציבורית הנרחבת אילצה את מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לפרסם הודעה חריגה ועמומה ולפיה המעצר בוצע בשל תוכנית שמטרתה היתה לזעזע את היציבות האזורית. בהודעה לא נמסרו פרטים נוספים.

על פי חשיפת ynet, המחבלת גויסה לדאעש כדי לבצע פיגוע התאבדות בישאל והיא אף הודתה בחקירתה כי יצרה קשר עם אנשי הארגון הרצחני באמצעות אפליקציית טלגרם.

אותם פעילי טרור מסוריה איתם יצרה קשר, לימדו אותה באמצעות חוברות הוראה ששלחו לה ברשת כיצד לייצר מטעני חבלה גדולים, והיא הביעה את נכונותה לבצע את פיגוע ההתאבדות בעצמה באמצעות שימוש בחגורת נפץ זאת על פי ההערכה בשל בעיות חברתיות קשות מהן סבלה והקצנתה ותמיכתה באל קעידה ודאעש. המחבלת היא אחיינית של קצין במודיעין הכללי הפלסטיני מה שהפך את המעצר והסיפור כולו לסבוך יותר.

המעצר בוצע למרות היחסים הבעייתיים במיוחד בין ישראל לרשות הפלסטיניים שהפכו לאחרונה למשבר של ממש בשל קיזוז ישראל את משכורות המחבלים. בשנה האחרונה סיכלו המנגנונים הפלסטיניים כמה פיגועים מתוכננים נגד כוחות צה"ל ונגד אזרחים ישראלים, כולל חשיפת זירות מטענים בצירי תנועה ומעצר של מחבלים שתכננו פיגועים.

יצוין, כי המעצר בוצע ככל הנראה גם על רקע החשש הפלסטיני מהתפשטות ארגונים דוגמת דאעש בגדה שיביאו לתוצאות קשות גם עבור ראשי הרשות הפלסטינית שיהפכו מהר מאד גם למטרות של המחבלים הקיצונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר