האזינו

"געוואלד": האדמו"ר מסאטמר במתקפה נגד הגר"י רוזן

בטיש ל"ג בעומר תקף הרבי מסאטמר את ראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי יגאל רוזן: "מפקירים נפשות ישראל. מי אומר שבחור ספרדי הוא פחות מבחור אשכנזי?" • סערת ההקלטה (אקטואלי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(תמונת ארכיון: באדיבות המצלם)

בטיש שערך האדמו"ר (מהרז"ל) מסאטמר בל"ג בעומר בניו יורק, תקף את ראש ישיבת 'אור ישראל', הגאון רבי יגאל רוזן שהקלטה מדבריו על 'חוק הגיוס', ממשיכה לעורר סערה. את דברי האדמו"ר ניתן לשמוע בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת'.

כזכור, בהקלטה שפורסמה באתר 'וואלה', נשמע הגר"י רוזן אומר כי אין לו הסבר מדוע כ"ק האדמו"ר מגור מתנגד לחוק הגיוס של משרד הביטחון - בכפוף לתיקונים.

בתוך דבריו בטיש, עודד האדמו"ר לתמוך כספית במוסדות סאטמר בארץ, מאחר והם נאבקים בחוק הגיוס ללא פשרות.

"מדברים בארץ הקודש על הגזירה שיש על החינוך, ועל הגזירה של גיוס בנים וגיוס בנות. נזכרים כשהעולם רתח בעבר, כשהיה חשש של גיוס בנות. היום לא נותנים לדבר על זה. משתיקים כאילו שאין בעיות ואין גזירות", אמר האדמו"ר.

לדבריו, "תמיד מתפשרים, כי התקשרו עם הכסף שלהם. המוסדות קיימים ונעזרים מכוחות הטומאה, ואי אפשר להתנתק מהם. לכן הם מוכנים להתפשר.

"זו חרפה ובושה, שקיים ראש ישיבה שיכול להגיד שאלו שרוצים באמת ללמוד, הם יכולים להישאר ללמוד - אבל אלו הם לא רוצים כ"כ ללמוד, או שהם לא כאלו בעלי כשרון - שילכו לצבא. הוא אומר שאין זה חסרון אם ימלאו את היעדים, שכל שנה יהיו 3,000 בחורים שיצטרכו ללכת לצבא וכל פעם 'מוסיף והולך', יותר ויותר. אין זה בעיה כי יהיו מספיק שיישארו, ואז לא יאבדו את התקציבים.

"גיוואלד! מוכנים להפקיר דמם של ישראל. זה אומר שיהודי שלא זכה להיות למדן גדול, אין לו זכות להקים בית יהודי ולהעמיד דורות ישרים. לוקחים בחור בן 18 ומעמידים אותו במקום שעוקרים כל זיק של יהדות. לא שבת, לא תפילין, תערובות אנשים ונשים. מי לוקח את האחריות הזו, להתיר את דמם של נשמות יהודיות?".

האדמו"ר אמר עוד כי "יודעים שהציבור החרדי גדל, ומתווספים ישיבות והן פורחות וצומחות. תמיד צריך להוסיף עוד כיתות, עוד מלמדים, עוד מגידי שיעור, עוד מחנכים - ודווקא הישיבות הספרדיות צנחו מאוד בשנתיים האחרונות וחלק אף נסגרו, ומניין תלמידי הישיבות שם צנח מאוד אף הוא. לאן נעלמו אותם בחורים? זה אומר שמפקירים נפשות של ישראל. מי אומר שבחור ספרדי הוא פחות מבחור אשכנזי? וזה גודל וגודל וילך ויגדל ח"ו".

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', במעמד הטיש אף הוכרז כי מיד לאחר חגי תשרי יגיע האדמו"ר לביקור בישראל, על מנת לחזק את מוסדותיו. הביקור האחרון בארץ נערך לפני שש שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר