פתח תקווה

צפו: החיבוק של רמי גרינברג לקהילת חברון

עשרות בוגרי 'חברון', תושבי פתח תקווה, השתתפו בשבת עם ראש הישיבה הגר"י חברוני. ראש העיר רמי גרינברג השתתף בסעודה שלישית ושיבח בדבריו את קהילת חברון. תיעוד (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

עשרות בוגרי ישיבת 'חברון', תושבי פתח תקווה, השתתפו במהלך השבת האחרונה בשבת המיוחדת שנערכה עם ראש ישיבת חברון, הגאון רבי יוסף חברוני, שהתארח בעיר לרגל חג מתן תורה.

במהלך סעודה שלישית שנמשכה אחרי צאת השבת, השתתף ראש העיר רמי גרינברג, שהוזמן על-ידי ראש הישיבה. גרינברג התקבל בשירה ואף רקד עם ראש הישיבה ולאחר מכן כובד על-ידי הרב חברוני לשאת דברים.

בנאומו אמר גרינברג כי זוהי "כבוד וזכות גדולה לעיר פתח תקווה שראש הישיבה הגיע להתארח בעיר, וזו זכות יותר גדולה שיש בעיר קהילות פורחות ומשגשגות של יוצאי ישיבת חברון".

גרינברג אמר עוד כי "מעבר לזה שמדובר בציבור של אברכים ורבנים שהוגים ועמלים בתורה, לא פחות חשוב מכך - מדובר בציבור שמתייחד בבין אדם לחברו, באנשים של שלום, של קירוב ואהבת הזולת, כפי שראש הישיבה אמר".

ראש העיר אמר כי הוא משתומם לא פעם מהקשר והדאגה של ראשי ישיבת חברון לתלמידים הבוגרים גם שנים רבות אחרי שסיימו ללמוד בישיבה. גרינברג ציין כי הוא עומד בקשר גם עם ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, וציין כי אף נפגש עימו בעת שהגיע לעיר לאחרונה.

בסיום דבריו אמר ראש העיר גרינברג כי בתי הכנסת של יוצאי חברון בעיר ימשיכו להיבנות ולשגשג הלאה, וכפי שהיה מאז תחילת כהונתו כראש עיר, דלתו תמיד תהיה פתוחה לציבור בוגרי ישיבת חברון ולכל הקהלים השונים בעיר.

ראש הישיבה הגאון רבי יוסף חברוני סיפר בדבריו על הקשר העמוק בין ישיבת חברון לעיר פתח תקווה, עוד מאז שחשבו להעביר את הישיבה לעיר ועד היום שתלמידי ובוגרי הישיבה מתגוררים בעיר ומקהילים קהילות.

ראש הישיבה הרחיב על הייחודיות של ישיבות חברון כבית מדרש לבין אדם לחברו וריבוי השלום בכל מקום שתלמידיו דורכים בו. לדברי ראש הישיבה, תלמידי חברון בורחים ממחלוקת והם אנשי השלום והאחדות בכל מקום. "העיר פתח תקווה זכתה להפוך להם לבית, הם מזכים את העיר באווירה הטובה של אחדות ושלום עם כולם", הוסיף.

בדבריו, מתח הרב חברוני ביקורת על ההשמצות נגד גרינברג ואמר כי הן "אינן נובעות ממניעים טהורים". בסיום דבריו איחל לראש העיר שימשיך לנהל את העיר בטוב טעם ובשיקול דעת.

גורמים בקהילת 'יוצאי חברון' אמרו ל'כיכר השבת' כי "בניגוד לקבוצות אחרות בציבור הליטאי בעיר, קהילת חברון בהשראת מנהיגיה הרוחניים, מתנהלים באווירה של אחדות וקירוב, כהמשך ישיר לחינוך בבית המדרש של ישיבת חברון לדורותיה".

מנגד, גורמים בסיעת 'יהדות התורה' המקומית, מתחו ביקורת חריפה על דרך ההתנהלות של קהילת חברון שמתנהלים בצורה עצמאית מול הממסד העירוני, ולדבריהם, גורמים נזק אדיר לציבור החרדי בעיר פתח תקווה, בכך שהם מפרים את האחדות ופוגעים בעוצמתה של הסיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר