דרמה מתגלגלת

ה'מועצת' החסידית אישרה חוק גיוס עם "יעדים מחייבים"

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' קיבלה הערב - ברוב קולות - את מתווה רה"מ נתניהו והשר לשעבר אטיאס למתווה חוק הגיוס. כעת ממתינים לעמדת ליברמן המסרב לקבל את הפשרה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"רים בצאתם מכינוס המועצת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יש החלטה: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קיבלה בשעה האחרונה (ראשון), את מתווה נתניהו אטיאס. לפיו חוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון בתקופת אביגדור ליברמן יאושר בכנסת ללא טבלת יעדי הגיוס המופיעה בו, אך הממשלה תאשר במקביל את אותה טבלה ותקבע את יעדי הגיוס.

ל'כיכר השבת' נודע, כי שלושת הקווים המנחים של החלטת ה'מועצת': "יעדים ופקיעת החוק רק בממשלה ולא בחוק. בקווי היסוד של הממשלה יופיע הסעיף שלא יגייסו שום בחור ישיבה בכפייה. יחוקק פיסקת ההתגברות".

בישיבת 'המועצת' שנערכה כשעה וחצי השתתפו מחצית מהאדמו"רים החברים במועצת גדולי התורה. בתגובה, בכיר בליכוד אמר הערב ל'כיכר השבת': "הכדור עבר לאביגדור ליברמן - אם יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב".

טבלת היעדים בחוק

ממפלגת ישראל ביתנו מיהרו כבר לדחות את הפשרה: "ההזמנות הערב למפגשים אישיים אצל רה"מ, כמו גם הודעה ממועצת גדולי התורה 10 דקות לפני מהדורות הערב - אלו שני צדדים של מהלך אחד הנועד להפעיל לחץ על ח"כ ליברמן. תכליתו של המהלך הוא לתפור את האשמה על ח"כ ליברמן ועל "ישראל ביתנו" כאשמים בבחירות חוזרות לכנסת. האמת שכל האשמה על בחירות חוזרות היא על הליכוד ועל העומד בראשו. לאחר ניסיון כושל להקים ממשלה בתנאים מיטביים היינו מצפים מרה"מ להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות והרבנים העומדים מאחוריהן", טוענים במפלגה.

"בכל אופן הצעה שלנו מונחת על השולחן, פרסמנו אותה ברבים ואין בכוונתנו לוותר על עמדתנו העקרונית", הוסיפו ב'ישראל ביתנו'.

הרקע ליוזמת הכינוס שנערך הערב, כך נודע עוד ל'כיכר', הוא כעס שניכר לאחרונה בקרב חלק מאדמו"רי ה'מועצת', בשל אינפורמציה חלקית בלבד שלטענתם הובאה בפניהם בסוגיית הגיוס. כך לדוגמה אדמו"רים שביקשו לדעת מה הוא מסמך הגיוס המדובר, שמעו כי הוא לא כולל יעדים ומכסות; מה שהתברר למפרע כלא נכון.

האדמו"רים כאמור דנו בהצעתו של בכיר ש"ס אריאל אטיאס לתמוך בחוק הקיים, בו ישנם "יעדי גיוס", אך בתנאי שקודם לאישור החוק בכנסת, הממשלה היא שתאשר את יעדי הגיוס - על פי מדד בו יוכלו החרדים לעמוד - זאת כפי כפי שהציע הליכוד.

בתוך כך, חברי כנסת של הליכוד קיבלו הערב הודעה לפיה הם "מתבקשים להיות מחר בשעה 16:00 במליאה להצבעה על חוק פיזור הכנסת". בנימוק נכתב: "הנוכחות חובה אין קיזוזים ואין היעדרויות".

נתניהו הרחיב: "הוא מבוסס על העקרונות שהצבא קבע ועל הנתונים שהצבא קבע - אין שום סיבה לדחות את זה. אני הולך להזמין הערב את כל ראשי המפלגות, אני רוצה לדבר איתם ולנסות יחד למנוע בחירות מיותרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר