לאחר שנתיים

הח"כ הערבי שהבריח סלולרי לכלא - שוחרר

חבר הכנסת לשעבר מטעם בל"ד, באסל גטאס, שוחרר היום מהכלא לאחר שסיים לרצות את עונשו במלואו. גטאס הבריח מכשירים סלולרים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גטאס על בימת הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ לשעבר באסל גטאס שוחרר הבוקר (שני), מכלא מגידו, לאחר שסיים לרצות שנתיים מאסר, בגין הברחת טלפונים סלולריים לאסיר הביטחוני וליד דקה, בכעת שביקר אותו בכלא קציעות.

כזכור, גטאס נעצר בדצמבר 2016 לאחר שנתפס מבריח טלפונים זעירים לדקה. הוא הואשם והורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, הכנסה של ציוד אלקטרוני לבית סוהר והעברת מכתב האסור על פי פקודת בתי הסוהר.

במסגרת הסדר טיעון, גזר עליו בית משפט השלום בבאר שבע באפריל 2017 שנתיים מאסר. בגזר הדין נקבע שבמעשיו יש קלון, והוא חויב בקנס של 120 אלף שקל. עוד נגזרו עליו 18 חודשי מאסר על תנאי.

גטאס החל לרצות את עונשו ב-2 ביולי 2017 בכלא גלבוע, ומאז עבר בין כמה בתי כלא. את תקופת מאסרו סיים בכלא מגידו, בשל הגדרתו כאסיר ביטחוני.

השופט איתי גונן ברסלר ציין בגזר דינו של גטאס, כי "בשים לב להיקף הציוד וזהותם של מקבלי הציוד ונסיבות כליאתם אפשר לומר שמדובר בפוטנציאל ביטחוני בנסיבות מחמירות. הוא ניצל את מעמדו כחבר כנסת ואת האמון שנתנו בו השיטה הדמוקרטית ושב"ס. האמון שהופר הוא כלפי כלל הציבור ולא רק כלפי בוחריו. יש גם נזק אישי אפשרי של פגיעה באמון הציבור בחברי כנסת אחרים".

גטאס ניסה לקבל שחרור מוקדם, אך בקשתו נדחתה על ידי וועדת השחרורים בשל חומרת העברות שלו שהיה בהן כדי לפגוע בביטחון המדינה והעובדה שסירב להביע חרטה על מעשיו.

כיומיים לאחר אישור הסדר הטיעון עמו, הגיש גטאס את התפטרותו מהכנסת, זאת למרות שבכל מקרה היה מודח בשל הקלון והמאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר