מחאת הכיפות

העיתון הגדול בגרמניה הציע כיפה לקוראים

הכיפות בגרמניה ממשיכות לעורר סערה. לאחר דברי הנציב הממשלתי למאבק באנטישמיות שהמליץ לא ללבוש כיפה, העיתון הגדול בגרמניה בקריאה: "כולנו חובשים כיפה" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכיפה שהציע העיתון (צילום: מתוך עיתון הבילד)

סערת הכיפות בגרמניה: ה"בילד" – העיתון החשוב ביותר בגרמניה פרסם הבוקר (שני), בעמוד השער שלו כתבת הזדהות עם הקהילה היהודית במדינה, זאת לאחר סערת הכיפות שגרמה התבטאותו של נציב המאבק באנטישמיות בגרמניה בסוף השבוע, שהמליץ ליהודים לא לחבוש כיפה במדינה למען ביטחונם.

ה"בילד" לא הסתפק במאמר ובעמודו הראשון ניתן למצוא גם כיפת מגן דוד עם הנחיות "גזור ועשה זאת בעצמך". העורך הראשי של העיתון, יוליאן רייכלט, כתב טור ובו הוא קורא לציבור הגרמני לחבוש כיפה ברחוב לאות הזדהות עם יהודי גרמניה, כאקט מחאה נגד ההצהרתו של נציב ממשלת גרמניה למאבק באנטישמיות, פליקס קליין.

העיתון עם הכיפה לגזירה

רייכלט צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו: "אם יש אפילו יהודי אחד בגרמניה שאינו מרגיש שהוא יכול לחבוש כיפה מבלי להסתכן, התשובה היחידה שלנו צריכה להיות שכולנו חובשים כיפה".

הכותרת הראשית של העיתון היא "הכיפה שייכת לגרמניה", ורייכלט כותב, כי לא יעלה על הדעת שאנשים לא יוכלו ללכת עם כיפה ברחובות גרמניה, בוודאי לנוכח עברה של גרמניה ויחסה המחריד ליהודים.

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הגיב אתמול אף הוא לדברי הנציב הממשלתי ואמר, כי "המאבק באנטישמיות הוא בראש סדר העדיפויות ולכן אנחנו מעריכים כי הממשלה נותנת לזה את תשומת הלב מטעם נציגה בעניין זה.

"עם זאת אסור להתבלבל: הכיפה היא סמל מובהק לזהות יהודית ולכן נמשיך ללכת איתו בגאווה וכך נמליץ לכל יהודי".

הרב טייכטל מדגיש, כי כל אמצעי הביטחון צריכים להילקח בחשבון, אך "הסתרת הזהות היהודית מעולם לא הייתה הפיתרון. אנחנו תמיד צריכים להיות מודעים לזהות שלנו. בלי עבר איו עתיד. עם ישראל חי".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אמר, כי "האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה. אנו מוקירים ומעריכים את עמדתה המוסרית של ממשלת גרמניה ומחויבותה לקהילה היהודית החיה במדינה, אך החשש לביטחונם של יהודי גרמניה מהווה כניעה לאנטישמיות. כניעה שכזו כמוה כהודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר