מחאת הכיפות

לאחר פניית הרבנים: קליין ממליץ על הכיפה

אחרי שהרבנים בגרמניה הסתייגו מדבריו של נציב הממשלתי הגרמני, פליקס קליין הוא הודיע כי הוא תומך במחאה. הרב אביחי אפל רבה של פרנקפורט סגן יו"ר הוועדה המתמדת של וועידת רבני אירופה: זו אמירה חלשה ומחלישה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פליקס קליין (צילום: ממשלת גרמניה)

סערת הכיפות בגרמניה הופכת להבעת סולידריות עם הקהילה היהודית לאחר לחץ שמגיע גם מכיוון הרבנים. הרב אביחי אפל סגן יו"ר הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה, מחה כנגד דבריו של פליקס קליין, הנציב הממשלתי הגרמני לנושא האנטישמיות בגרמניה, ואמר כי אמירתו של קליין היא "חלשה ומחלישה". האמירות של רבני גרמניה והסערה התקשורתית הביאו את קליין לחזור בו מדבריו.

"זה יהיה סימן חשוב לסולידריות עם היהודים ולעמוד על חופש דת בלתי מוגבל ומגוון חברתי", אמר קליין לתקשורת הגרמנית, "אני קורא לכל האזרחים בברלין וברחבי גרמניה, בשבת הקרובה, להשתתף במחאה ולחבוש כיפה".

כזכור, קליין עורר סערה רבה לפני כמה ימים כאשר יעץ ליהודים לא לחבוש בפומבי את הכיפה שלהם בכל מקום בגרמניה וזאת בשל האנטישמיות. נשיא ישראל ראובן ריבלין הגיב בבהלה להמלצה זו ודיבר על "כניעה לאנטישמיות".

בשנת 2018 חלה עלייה חדה במספר העבירות האנטישמיות ברחבי גרמניה בעיקר על רקע ההפגנות נגד מדיניות ישראל על ידי גורמים פרו פלסטינים. "אם הפוליטיקה והחברה יתאחדו נגד האנטישמיות, אז תהיה לנו הזדמנות אמיתית לנצח במאבק הזה", אמר קליין.

"אני מקוה שגם יותר יהודים יתחילו ללבוש כיפות בעקבות המבצע הזה שבו חשובי החברה הגרמנית לובשים כיפה", אומר בחיוך הרב גולדשמידט ומוסיף כי ועידת רבני אירופה אף פנתה לחברות שמייצרות את האימוג'י בדרישה ליצור אימוג'י של גבר עם כיפה כחלק מהמחאה והפיכת הכיפה למקובלת ולגיטימית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר