תיעוד נדיר

לא בגלפגוס! צפו ב'חרדון הצב' בנחל ערבה

החרדון הגדול ביותר בארץ תועד בנחל הערבה שבערבה התיכונה. חרדון הצב גם נמצא בסכנת הכחדה כשאויבו המרכזי הוא דווקא האדם שפוגע במרחב המחייה של החרדון (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אריק ויינשטיין- הערבה התיכונה)

החרדון הגדול ביותר בארץ, חרדון הצב המצוי Uromastyx aegyptius)) המכונה גם "דרקון המדבר", אך אין מה לדאוג הדרקון הזה, הוא צמחוני.

למרבה הצער החרדון גם נמצא בסכנת הכחדה. שמו "חרדון הצב המצוי", ניתן לו עקב ראשו הדומה לצב. הוא פעיל רק ביום וזקוק לטמפרטורת גוף של 42 מעלות (!) לפני שהוא מתרחק ממחילתו. את רוב הוא מבלה בפרקדנות וניתן לראותו רק במזג אוויר שרבי.

אורכו של החרדון מגיע ל-80 סנטימטרים, ומשקלו מעל יכול להגיע עד 3 ק"ג ! זנבו מעוטר בקשקשים קוצניים והוא מצליף בו בעת התגוננות, אצבעותיו של חרדון הצב מסתיימות בטפרים ארוכים וחדים שבעזרתם הוא חופר מחילות באורך של 20 ס"מ, ובעומק של יותר משני מטר שם מתחבא מטורפים בעיקר ציפורי טרף גדולות.

דורית נריסנה, מנהלת בית ספר שדה חצבה, ומדריכת טיולים ותיקה בערבה התיכונה אומרת כי אויבו העיקרי של חרדון הצב הוא האדם. "החיה נמצאת בסכנת הכחדה עקב צמצום בית הגידול, סחר בלתי חוקי, פגיעה בשיחים ונסיעה בוואדיות נחלים עם כלי הרכב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר