נתניהו מקדם את ביטול הפריימריז ושילוב כחלון

ראש הממשלה מבקש ממפלגתו לבטל את הבחירות המקדימות למפלגה ולשלב בה את 'כולנו' בראשותו של כחלון. חלק מהשרים מתנגדים אך נתניהו מקדם את ההצעה (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אהרן קרון, פלאש 90)

מזכירות הליכוד צפויה להתכנס היום (שלישי), אחר הצהריים במלון קראון פלזה בירושלים כדי לאשר את הצעת ראש הממשלה לקראת האפשרות של הקדמת הבחירות, שכוללת את ביטול הפריימריז לרשימה וליושב הראש, וכן שילוב של מפלגת כולנו ברשימה. ההחלטה חשובה במיוחד לנתניהו שצפוי להגיע למקום כדי לוודא את אישור ההצעה.

בפני נתניהו עומדת בעיה חוקתית, שכן הוא זקוק לאישור ממרכז הליכוד ולא רק מהמזכירות והוא ככל הנראה ינסה לקבל את אישור ועדת החוקה של המפלגה כדי לעקוף על ההליך הרגיל

נתניהו צפוי להבטיח את מקומם של רוב בכירי הליכוד על ידי ביטול הפריימריז לרשימה ולכן הם צפויים לתמוך בו גם על ההחלטה לשלב את כחלון ואנשיו ברשימה.

על פי ההערכות והדיווחים, נתניהו צפוי לשלב את כחלון וכולנו בארבעה מקומות ברשימה - ככל הנראה מקום אחד בכל עשיריה, מה שיגרום לדחיקה לאחור של חלק מהחכים הנוכחיים ובעיקר מי שממוקם אחרי המקום ה-30 ברשימת הליכוד לכנסת ה21, רובם ח"כים צעירים שמכהנים בתפקידם שבועיים.

אמש נפגשו כמה חברי כנסת צעירים מהליכוד שחוששים מתרחיש זה והם שוקלים את צעדיהם בהמשך, ובין היתר מאיימים להצביע נגד פיזור הכנסת במידה וההצעה לכחלון לא תצומצם. בכל מקרה חלקם ייתכן וימצאו את עצמם תוך זמן קצר מחוץ לכנסת.

להחלטה לשלב את כחלון וכולנו בליכוד יש מתנגדים גם בקרב בכירי הליכוד, דוגמת השרים מירי רגב וזאב אלקין שלא מתלהבים מהרעיון, אך ככל הנראה לא יאבקו בראש הממשלה בנושא. נתניהו מעוניין להגדיל את כוחה של הפלגה ולהקל על הקמת הממשלה הבאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר