"זילות השואה"

הליגה נגד השמצה לח"כ אייכלר: "חזור בך"

בעקבות פרסום דברי ח"כ ישראל אייכלר ב'כיכר השבת' על נאומו של יאיר לפיד, שיגרה הליגה נגד השמצה מכתב עם דרישה לחזור בו מהאמירה: "לשמור על כללי שיח מכבד" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

דבריו של ח"כ ישראל אייכלר, בתגובה לנאומו של ח"כ יאיר לפיד, שפורסמו אתמול (שני) ב'כיכר השבת', מעוררים סערה ובליגה נגד השמצה בישראל טוענים כי מדובר בזילות של השואה.

בהודעת הליגה נמסר כי "התבטאותו של ח"כ אייכלר כנגד ח"כ יאיר לפיד, במסגרתה אמר אייכלר כי 'הצרחות של לפיד הזכירו את הצרחות של היטלר' - מהווה זילות חמורה של השואה, מפלגת ומסיתה".

בנוסף, שיגרו מכתב לאייכלר, בו נכתב: "אנו מתקוממים ומביעים מורת רוח כנגד אמירתך זו, אשר יש בה לא רק פלגנות ושיסוי, אלא זילות חמורה של השואה".

"בכנסת ישראל, במדינת ישראל הריבונית, חמור ומקומם לשמוע חבר כנסת אחד מייחס לעמיתו תכונות או דימויים הקשורים בגרועים שבאויבי העם היהודי והאנושות", נכתב במכתב לאייכלר.

בסיום מכתבם, קראו בליגה נגד השמצה בישראל לח"כ אייכלר לחזור בו מהתבטאותו, "ולהבא לשמור על כללי שיח מכבד".

מלשכת ח"כ ישראל אייכלר נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "בשיחת מסדרון, מישהו הראה לאייכלר ציטוט טוויטר של עיתונאי חרדי על הצרחות של לפיד. כך כתב העיתונאי: '‏‎‎אני לא משווה את לפיד להיטלר אבל נאום הצרחות שלו בכיכר אתמול היה חריג בנוף הישראלי וגם העולמי. מאז 1945 לא היה עוד מי שנאם בצרחות. אם תקשיב פעם לקלטות של בעל השפם תבין בדיוק למה אני מתכוון'.

סרטון הנאום של לפיד (צילום: סנטרל הפקות)

"אייכלר מצדו הגיב ש'אין להשוות להיטלר אלא שצרחות כאלו באמת לא נשמעו משנות השלושים. כי אז היו מדברים רחוק מהמיקרופונים. היום לא צריכים לצרוח כל כך'. לשאלת הכתב חזר אייכלר והדגיש כי הוא 'לא משווה בשום אופן להיטלר'.

"הכותרת היא 'צרחות כאלה לא נשמעו משנות השלושים', שזה המקסימום שאפשר להוציא משיחת המסדרון הזו. אגב, הכתב הדגיש בתוך הכתבה שאייכלר אמר שהוא לא משווה להיטלר. שזה סותר לגמרי את הכותרות שיצאו", - מסבירים בלשכת ח"כ אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר