"אני לא נגד החרדים"

ליברמן שב ומבהיר: 'אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות'

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן שב ומבהיר כי "לא יוותר" על עקרונותיו. "אני לא נגד הציבור החרדי, אבל אני נגד מדינת הלכה", כתב, "חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה" (אקטואלי)

ליברמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

24 שעות לפני תום המועד להרכבת הממשלה, יו"ר 'ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שב ומבהיר כי לא יוותר על עקרונותיו וכי "חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו", תוך שהוא דוחה שוב את הצעות הפשרה השונות ומתעקש על העברת חוק הגיוס כלשונו בקריאה שניה ושלישית.

"אפילו אני, אביגדור ליברמן, שנמצא הרבה שנים בפוליטיקה הישראלית וחשבתי שכבר ראיתי הכל, נדהמתי ביומיים האחרונים מעוצמת הלחצים, הפרנויות והספקולציות שנחשפתי אליהן כמעט בכל דקה", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

"ברצוני להדגיש פעם נוספת", כתב ליברמן, "אינני איש נוקם ונוטר, לא מנהל ונדטה ולא מחפש להפיל את ראש הממשלה. להפך, עבדתי לא מעט שנים לצדו של מר בנימין נתניהו ועם כל הויכוחים והמחלוקות שהיו בינינו, אני מכבד ומעריך את האיש".

אחרי מסע ההסתה חסר התקדים שלו נגד הציבור החרדי, מבהיר ליברמן: "אני גם לא נגד הציבור החרדי. אני בעד מדינת ישראל, אני בעד מדינה יהודית, אבל אני נגד מדינת הלכה.

ח"כ אורי מקלב תוקף את השקרים של ליברמן • צפו

"אינני מנהל סחר מכר ולא מסע סחיטה. כל דבר שהגעתי אליו בחיים היה בזכות ולא בחסד, ולא בתרגילים. אני מכבד את הכרעת הבוחר, ועם 5 מנדטים שקיבלנו בבחירות האחרונות אין לי זכות ואין לי כוונה לדרוש רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, לא ממלא מקום ראש הממשלה ואפילו לא סגן ראש הממשלה.

"ל"ישראל ביתנו" אין שום כוונה להצטרף לליכוד, לא כחטיבה, לא כבודדים, ולא להטמא במפלגת השלטון".

ליברמן שב ודחה את הצעות הפשרה וכתב: "יחד עם זאת, אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות ועל ההתחייבויות שלנו בפני בוחרינו. לכן, חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו.

"ההצעה להעביר את כל נושאי היעדים ופקיעת החוק להחלטת ממשלה זו באמת כמו קוסמטיקה לפוחלצים. זה לא שינוי מינורי זה שינוי מז'ורי. לכן, אנו דבקים בהצעתנו – חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בגרסה המקורית בדיוק כמו בקריאה הראשונה והכשרה שהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. זאת ההצעה ואין בלתה".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בכיר במפלגות החרדיות אמר הערב כי "הצענו לאביגדור ליברמן הצעות מרחיקות לכת, הצעות שלא בטוח שב'אגודה' יעברו בשלום, ונכון לשעה זו הוא מסרב. ליברמן נכון לשעה זו מסרב לכל הצעת פשרה, במקום להתכונן לנחיתה - הוא ממריא גבוה יותר. צריך נס אמיתי כדי שנצליח להגיע להסכמות - עד מחר בחצות".

הבכיר הוסיף ואמר כי "נראה שלליברמן יש יעד - בחירות. אנחנו לא במשחק, הוא רוצה בחירות, להפיל את נתניהו, הוא רק משתמש בגיוס. אם באמת היה רוצה להגיע להסכמות - הוא היה מנהל שיח אמיתי ולא דוחה כל הצעה".

ב'אגודת ישראל' אמרו הערב כי אין דיונים אמיתיים בניסיון להגיע לפשרה: "ליברמן מתעקש שלא להגיע להבנות, למרות שה'מועצת' קיבלה את הצעת הפשרה של נתניהו".

יצוין כי למרות ההתבצרות של ליברמן, במפלגות החרדיות פועלים בכל דרך בכדי להגיע להסכמות ולמנוע את הבחירות. בין היתר, מנהלים שיחות מול אבי אבוחצירא, יועצו החרדי והקרוב של ליברמן. כפי שדווח ב'כיכר השבת', גם יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נפגש בצהריים עם ליברמן, אך לא נרשמה התקדמות במגעים.

דובר 'הליכוד' הכחיש מוקדם יותר את הדיווחים על התקדמות במגעים עם 'ישראל ביתנו' ומסר: "לא נקבעה פגישה ואין כרגע שום התקדמות עם ליברמן. הוא דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן".

בתוך כך, הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21, דחתה הערב את עשרות ההסתייגויות שהוגשו על הצעת החוק - בתמיכתם של שבעה חברי כנסת מול התנגדותם של שישה חברי כנסת, ולאחר מכן אישרה את הצעת החוק להעלאה להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

הצעת החוק קובעת כי הכנסת ה-21 תפוזר והבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי י"ז אלול תשע"ט ה-17 לספטמבר 2019.

להצעת חוק התפזרות הכנסת, הוכנסו תיקוני חקיקה עקיפים לחוק מימון מפלגות. עפ"י ההצעה, ייערכו תיקונים מקילים בתנאי ההלוואות שנטלו המפלגות לצורך מימון הבחירות לכנסת ה-21.

ההקלות בתנאי ההלוואות יהיו בדחיית החזרי הלוואות, היקף אחוזי הלוואות, מתן אפשרות נטילת הלוואה למפלגות חדשות כנגד ערבות בנקאית, וכן מתן אפשרות נטילת הלוואה למפלגה שלא נטלה הלוואה בבחירות האחרונות, לקחת הלוואה ב-10 ימים הקרובים, כאילו ההלוואה ניטלה לפני הבחירות. סעיף זה רלוונטי למפלגת כחול לבן שלא נטלה הלוואה.

היועץ המשפטי של הוועדה העלה חשש ממצב בו מפלגה שמיוצגת בכנסת הנוכחית, תיטול הלוואה ולא תעבור את אחוז החסימה, יתכן ולא יהיה מהיכן לפרוע את ההלוואה. חשב הכנסת חיים אבידר אמר בדיון כי כתוצאה מתיקוני החקיקה המוצעים, החשיפה של הכנסת גדלה מ-62.5 מיליון שקלים ל-201 מיליון שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר