לקראת הבחירות

בני גנץ - היו"ר? מתיחות בצמרת 'כחול לבן'

לקראת הבחירות החוזרות המסתמנות, מתעוררת מתיחות בצמרת מפלגת 'כחול לבן', סביב השאלה האם בני גנץ ימשיך את השותפות עם לפיד ויישאר יו"ר המפלגה (חדשות, פוליטי)

לפיד וגנץ, השבוע בכנסת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לקראת הבחירות החוזרות המסתמנות לכנסת, מתעוררת לה מתיחות בצמרת מפלגת 'כחול לבן', המורכבת ממספר מפלגות שחברו להם לריצה משותפת אך נכשלו בקבלת המנדט להרכבת הממשלה.

לפי הדיווח של יובל קרני ב'ידיעות אחרונות', המתיחות נסובה סביב השאלה - מי יעמוד בראשות המפלגה בבחירות הבאות.

יאיר לפיד, מס' 2 ב'כחול לבן', נשאל השבוע האם בני גנץ, יעמוד שוב בראשות המפלגה בבחירות החוזרות. בתגובה, אמר לפיד: "עוד לא דיברנו על זה, נצטרך לשבת ולקיים דיון במידת הצורך. אני לא מתחייב להמשיך ולהיות שני ברשימה".

הדברים כצפוי עוררו מתיחות במפלגה, שם תהו האם לפיד בכלל מעוניין להמשיך בשותפות עם גנץ ואם כן מדוע התבטא בצורה כה מעוררת מחלוקת.

תהיה נוספת במערכת הפוליטית היא האם בני גנץ עצמו יבקש להמשיך בשותפות עם לפיד, שלא מרפה מההסתה נגד הציבור החרדי, מה שהוביל לכך שהריצה המשותפת עמו הרחיקה את המפלגות החרדיות מגנץ, מה שמונע ממנו את האפשרות להקים עמם ממשלה.

קרני מצטט ב'ידיעות' את מקורביו של גנץ שאמרו כי "אין עורערין על כך שבני גנץ הוא מועמד כחול לבן לראשות הממשלה, הנושא הזה אינו פתוח לדיון. המציאות ברורה לחלוטין לכל חברי המפלגה. גנץ הביא הישג אדיר וכולם מבינים שהוא המועמד הראוי והמתאים ביותר להמשיך בראשות כחול לבן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר