האלימות המשטרתית

הרב רפאל זר: "למי אתה מרביץ, לאחים שלך?"

שבוע חלף מאז הותקף עד זוב דם, הנער החרדי יענקי רוזנברג, בידי שוטרי מג"ב, השוטרים לא הושעו והמשטרה גם לא ראתה צורך להתנצל. צפו בזעקתו של הרב רפאל זר (בארץ)

(צילום: קרבנו לעבודתך)

שבוע חלף מאז הותקף - עד זוב דם, הנער החרדי המיוחד, יענקי רוזנברג, בידי שוטרי מג"ב, בשכונת מקור ברוך בירושלים, בעת התקהלות סביב בניית מדורה לל"ג בעומר, השוטרים לא הושעו והמשטרה גם לא ראתה צורך להתנצל - מעבר להודעה בה היא מרחיקה מעצמה את האשמה על שאירע.

הגאון רבי רפאל זר, מגדולי מחזירי התשובה, התייחס לתיעוד המזוויע בשיעור שמסר ואמר: "הסיפור הזה שהיה שבוע שעבר, עד עכשיו מדברים עליו ועוד לא עשו כלום, אותם שוטרי מג"ב שהרביצו מכות רצח לילד קטן, ילד אוטיסט שפיברקו משהו שחיילת מג"ב אמרה שהוא נגע בה, מה נגע בך? מה נגע? עוד דתי מה יש לו להתעסק אתך? אוטיסט. איזה מכות? אוטיסט, לא תגיד נורמלי".

קשה לצפיה: המעצר הברוטלי של הנער האוטיסט (ללא קרדיט)

"הם אמרו שהוא נגע בה", המשיך הרב זר, "אך למזלם הרע מישהו מלמעלה צילם איך הילד הזה הולך ואיך הוא לא עושה כלום, סתם הרביצו לו. מאידך רבותי, מראים לך סרטון, של חיילים עומדים באזור של ערבים, שומרים. ערביות קטנות מורידות כאפות לחיילים, אחת עומדת עם מצלמה וחייל הולך אחורה, מביאה לו בוקס בפנים, והוא הולך אחורה, הם לא מרביצים לערבים לא מרביצים. בשביל מה יש לך רובה? קח רובה מים.

"ביד שלך אתה לא משתמש, אתה מחזיק לי רובה? מה אתה עושה? אתם קולטים את העיוות? למי אתה מרביץ לאחים שלך? כי את זה לא יראו בעולם!".

הרב זר המשיך וזעק: "אתם קולטים את הטירוף? מישהו עצר שניה ואמר לאן הדרדרנו? לאן הגענו? בוא נעצור סטופ - הגזמנו. אף אחד לא עוצר לחשוב.

"הקב"ה אומר אוֹ אָז יִכָּנַע לְבָבָם הֶעָרֵל, אבל לא כל אחד בוחר להכניע את לבבו, יש אנשים שלא נכנעים לפני הקב"ה, הם עושים לו דווקא, זה מה שנקרא אוכל נבלות להכעיס, יש אוכל נבלות לתאבון ויש להכעיס, דווקא אני יאכל נבלות, אתה עושה להקב"ה דווקא? את מי אתה מעניש, אותך או אותו? הלב שלך מטמטם. אנשים לא מבינים עם מי הם מתעסקים, שאנחנו לומדים תורה אנחנו ממקסמים את הכוחות שלנו הגשמיות והרוחניות. אין כוח כמו התורה.

תיעוד נוסף: אלימות השוטרים נגד הנער האוטיסט (באדיבות המצלם)

"רק האמונה מחזיקה את האדם כמו אלו בסירה שלא התייאשו".

כזכור, במשטרה מסרו בתגובה לתקרית: "במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים.

"מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע"י מד"א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר