בית שמש

התכנית של בלוך: חרדים שזכו ברמה ה יקבלו דירה ברמה ד

ראש העיר בית שמש הציעה תכנית להעברת הזוכים החרדים בדירות בשכונת נווה שמיר לרמה ד', במטרה להשאיר את השכונה רק לתושבים מהמגזר הכללי. תושבים חרדים זועמים (חדשות חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ראש עיריית בית שמש, הציגה הבוקר (רביעי), במהלך פגישה עם מ"מ מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, בנימין דרייפוס את תכניתה להשארת רמת בית שמש ה', שכונת נווה שמיר, לציבור הכללי.

לפי התכנית, תושבים חרדים שזכו בדירה במסגרת מחיר למשתכן בנווה שמיר (רמת בית שמש ה') יוכלו לקבל במקומה דירה דומה ברמת בית שמש ד', המיועדת לציבור החרדי, ללא הגרלה.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הביע את תמיכתו ברעיון, ואמר כי יפעל מול הגורמים המקצועיים והמשפטיים על מנת לקדם את התכנית בתוך שבועות ספורים.

תושבים חרדים בעיר, זועמים וטוענים כי בעירייה ישנם נציגים הפועלים על מנת לעכב את הבניה בנווה שמיר, לאור העובדה שלמרות המאמצים החילונים, מרבית הזוכים - חרדים.

לדוגמה, שלום אדרי, יו"ר סיעת הליכוד בעיר, צוטט באתר "שמשנט" אומר כי "אם אין נווה שמיר אין גם בניה בשום מקום אחר בעיר. ואם הנוסחה הזו לא תעבוד, לא תיבנה שום דירה נוספת מעבר למה שהוחל בה עד כה. ההחלטה בידי ראש העירייה לפתור את הפלונטר שגורם לתסכולם של מאות זוגות מחוסרי דירה בציבור הכללי".

אדרי סירב להגיב לפניות 'כיכר השבת' בנושא.

(צילום: עמוד הפייסבוק של עליזה בלוך)

בלוך עצמה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בית שמש היא עיר של כולם, עיר שלכל אחד יש מקום לחיות בה בכבוד ובאהבה, עיר שתהיה סמל של שותפות ושל אחריות. בימים אלה נבנות שתי שכונות חדשות ויפות – רמה ד' המיועדת לציבור החרדי ושכונת נווה שמיר המיועדת לציבור הכללי".

"צביונן של השכונות נקבע עוד בקדנציה הקודמת, פורסם לכלל התושבים והמתעניינים ומוסכם על כלל השותפים להנהגת העיר. לכן, הבנייה בשכונות תותאם על פי הצביון הייחודי של כל אחת מהשכונות. נווה שמיר (רמה ה') היא שכונה המיועדת לציבור הכללי, וכך גם מוסדות הציבור ומבני החינוך שייבנו בה. משרד הביטחון ומנהלת הדיור של צה"ל והמשטרה מקדמים פרויקטים לאנשי הקבע וזרועות הביטחון בשכונת נווה שמיר, נוסף לכל צעירי העיר שרוצים להישאר ולגור בבית שמש ובשכונה נהדרת".

בלוך הוסיפה, "אנו נאפשר לכל תושב להתגורר בשכונה המתאימה לאופיו ולאורח חייו בשלווה ובשמחה, כפי שסוכם עוד בקדנציה הקודמת. רמה ד' תהיה שכונה חרדית ורמה ה' תהיה שכונה לציבור הכללי, וכלל האוכלוסיות בבית שמש יחיו זו עם זו בשלום ובאחווה".

בלוך מסרה בתגובה ל'כיכר השבת': "המטרה שכל קהילה תקבל את השירותים המתאימים לה. ב"נווה שמיר" השכונה תותאם לציבור הכללי. בד' השכונה תותאם לציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר