תיעוד מהשטח

כתב אישום הוגש כנגד כנופיית גנבי צאן מהפזורה הבדואית

היום הוגש כתב אישום כנגד כנופיה המונה שמונה חברים מהפזורה הבדואית בגין סדרה של גניבת כבשים ועיזים מהיישובים היהודים הסמוכים למקום מגוריהם • תיעוד (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הצאן הגנוב (צילום: דוברות המשטרה)

כתב אישום חמור הוגש היום (רביעי) כנגד שמונת חברי כנופיית גנבי צאן כאשר כנגד החבר התשיעי יוגש כתב אישום בקרוב.

במהלך החודשים האחרונים ביצעו אנשי מג"ב חקירה מעמיקה יחד עם אמצעים טכנולוגים חדשניים מ'מרכז הבינה' של מספר מקרי גניבת כבשים ועיזים מהמועצה המקומית 'זמר', ומעוד מקומות הנמצאים בסמוך לפזורה הבדואית בדרום.

ההתחקות הממושכת של שוטרי מג"ב הביאה אותם לפני כחודש לעקוב אחרי 9 חברי כנופיה שהלכו לבצע שוד כבשים, באזור חוות הר שמש הסמוכה לדבירה בדרום.

במהלך המעקב, נגנבו 16 כבשים בשני מקרים שונים כשבראשון נגנבו 9 כבשים שהועמסו לרכב שהסיע אותם לביתו של אחד הנאשמים בלקיה ובמקרה השני נגנבו 7 כבשים וטלאים מתוכם הועמסו לרכב השני. גם במקרה השני עשו 3 מהנאשמים את דרכם להורדת הכבשים בלקיה כשבדרך הבחינו בכוחות משטרה שהעלו את חשדם מה שהביא לשינוי בתכניותיהם.

הנאשמים שיצרו קשר עם נאשם נוסף המתגורר בפזורה חברו יחד והעבירו את הכבשים לרכב אחר בכדי לטשטש את עקבותיהם. אחר הנאשמים שנסעו יחדיו התפתח מרדף משטרתי במהלכו פרקו הנאשמים מהרכב בסמוך לנחל באר שבע כאשר אחד הנאשמים שהחזיק כבשה קטנה קפץ מגשר נחל באר שבע מגובה של כ- 10 מטרים ונפצע בינוני. הכבשה נהרגה מהנפילה האכזרית.

הפעילות הזו הייתה למעשה ההתחלה של גל מעצרים נרחב של 8 הנאשמים הנוספים, חלקם בבתיהם וחלקם במקומות עבודתם כאשר אחד מהם נעצר כשהגיע למחרת הפעילות להתלונן על כך שרכבו נגנב. מדובר היה ברכב ששימש לגניבת הכבשים מחוות הר שמש ועל פי כתב האישום בתלונתו התכוון לטשטש את החשדות כלפיו.

כאמור היום הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל כתב אישום חמור נגד 8 מתוך 9 החשודים בבית משפט השלום בבאר שבע ובקשה להארכת מעצרם עד סוף ההליכים.

בכתב האישום עצמו הם מואשמים: הגיעו שני מהנאשמים ליישוב זמר משם גנבו 22 כבשים כשהם מסתייעים בשני כלי רכב, פרטי ומסחרי. כחודש לאחר מכן גנבו 5 מהנאשמים 15 כבשים ועזים מיישוב בפזורה הבדואית בסמוך לדימונה והעבירו אותם למכלאה של אחד הנאשמים בלקיה.

כמה ימים לאחר מכן, כך מתואר בכתב אישום: חברו 3 מהנאשמים שניסו לגנוב 9 עיזים מחוות הר שמש שנמצאת בין דבירה ללהב. הנאשמים הובילו אותם ברגל וכשהשומר במקום זיהה אותם חוצים את הכביש הסמוך, הוא הזעיק כוחות משטרה שהגיעו והם נמלטו ללא הכבשים.

קצין מג"ב שפיקד על המבצע אמר: כי "בעקבות הירידות החדות בעבירות הפשיעה החקלאית בישראל אנו מזהים לאחרונה מגמה שהולכת ומתרחבת של גניבות בקר וצאן מהיישובים במגזר הערבי. הפעילות האחרונה בה נעצרו 9 חברי כנופיה מוכיחה שהסברה של העבריינים כי משטרת ישראל לא תשקיע מאמצים כשמדובר בפשיעה ביישובים במגזר הערבי שגויה". כך אמר קצין מג"ב שפיקד על הפעילות.

בחודשים האחרונים ניהלו במשמר הגבול חקירה מקצועית של מספר מקרים בהם נגנבו כבשים ועיזים מהמועצה המקומית זמר ומהפזורה הבדואית בדרום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר