המשבר הקואליציוני

ליברמן: חוק הגיוס טוב לחרדים; לא צריך לחפש מניע נסתר

שעות לפני הדד ליין, ביקש איווט לנאום מעל בימת הכנסת ואמר כי "העברת הליבה מחקיקה ראשית להחלטת ממשלה זה לחסל את החוק - לא נסכים" • המפלגות החרדיות: אין חוק בלי שינויים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן, היום בכנסת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במערכת הפוליטית מעריכים הערב (רביעי) כי הושג רוב לפיזור הכנסת, ובמקביל ממשיך ראש הממשלה במאמצים להשיג הסכמות בין ראשי הסיעות, כדי לאפשר את הקמת הקואליציה ברגע האחרון.

חמש שעות לפני הדד ליין, בחצות הלילה, עלה איווט ליברמן לדוכן הכנסת במסגרת הודעה אישית והתייחס למשבר הפוליטי שבעקבותיו הובאה הצעת החוק לפיזור הכנסת.

"אני חייב לציין, חשבתי שראיתי בפוליטיקה הישראלית הכל, אבל אני לא ראיתי כזה מסע של סכיזופרניה ושל המצאות ושל עלילות על מה מסתתר, לא מסתתר שום דבר".

לדבריו, "מאז שהחוק הזה הובא לכנסת חזרנו ואמרנו שאנחנו רוצים חוק גיוס במתכונת המקורית. תעבירו את זה בקריאה שנייה ושלישית כמו שזה ולא שום דבר נוסף. להגיד שפה הייתה פשרה שהציעו פשרה ונשאר עשר מילימטר את זה יכול להגיד רק מי שלא בקיא בחוק".

ליברמן טען כי "הנדבך של החוק זה יעדים ופקיעת החוק. ברגע שמעבירים את זה מחקיקה להחלטת ממשלה זה מרוקן את החוק מתוכן. העברת הליבה מחקיקה ראשית להחלטת ממשלה זה לחסל את החוק ולזה אנחנו לא נסכים. מי שרוצה לרמות את עצמו שירמה אבל כדאי שאנחנו נדע את האמת".

"החוק הזה הוא טוב למערכת הביטחון, טוב לחרדים וטוב לעם ישראל, מצאו את שביל הזהב שטוב לכולם. אני פונה להיגיון של הח"כים החרדים. תנסו להישאר בגבולות ההיגיון והוא אומר שאין חוק יותר טוב מיזה. תאפשרו להעביר אותו בלי שאתם משתתפים בהצבעה ובא לציון גואל. לא צריך לחפש מניע נסתר פשוט לקחת דברים כמו שהם".

בסיעות החרדיות מדגישים, גם לאחר נאומו של ליברמן, כי לא יסכימו לחוק הגיוס לעבור ללא שינויים, כפי שהחליטו מועצות חכמי וגדולי התורה.

במהלך היום הבהירו בכירי המפלגות החרדיות כי התחושה הברורה היא שאיווט מבקש ללכת לבחירות ומשתמש בחוק הגיוס כתירוץ בלבד ובשלב זה הם מתקשים לראות מצב שיצליחו להגיע להסכמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר