הראיון המלא

שלמה בניזרי: ליברמן - 'דוברמן'; אין לינקלביץ מקום בכנסת

איווט ליברמן: "מתנהג כמו 'דוברמן', ליברמן - אתה מחוק, הוא כבר לא מוזמן לאירועים"; עומר ינקלביץ: "לא עושים קידוש ה' על חשבון רמיסת גדולי ישראל"; יגאל גואטה: "כולם צריכים לזעוק" (אקטואליה)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: פלאש 90)

השר לשעבר שלמה בניזרי במתקפה חריפה נגד יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן - אותו הוא מגדיר 'דוברמן', חושב שלח"כ עומר ינקלביץ, כאשה חרדית, אין מקום בכנסת ויוצא נגד חכ"ל יגאל גואטה. צפו בראיון המלא.

בראיון ל'ישי ורבינא בכיכר', תוקף בניזרי את ליברמן ומדגיש שצריך לדעת איך להגיב בכיד לא לשחק לידיו: "צריך להיות עניינים, צריך לדעת איך להגיב - בשביל הציבור שלנו. צריך לתדלק את הציבור שלנו וזה הדלק הטוב ביותר. ולא רק זה, להרחיב את המעגלים של המסורתיים - שאם תיקח אחד כזה, ליברמן שמתנהג כמו 'דוברמן', אז אתה חייב לבוא ולהגיד להם: זו סכנה לא רק לדמוקרטיה אלא למדינת ישראל".

"נחצו כל הקווים", אומר בניזרי: "צריך לדעת עכשיו שזהו, ליברמן - אתה מחוק, הוא כבר לא מוזמן לאירועים, הוא כבר לא מגיע.. נגמר הסיפור. הוא לקח לעצמו קת הקו שיותר חמור וגרוע מיאיר לפיד. הוא הפיל ממשלה כשהדגל שלו היה אך ורק הנושא של החרדים. כל מילה שנייה שלו זה על החרדים, אז מה - אנחנו נבוא ונחבק אותו?".

באשר לחברת הכנסת עומר ינקלביץ אומר בניזרי: "קודם כל מבחינה הלכתית בוודאי שזה מנוגד להלכה ולמנהג ישראל. גם אם היא תגיד שיש לה פוסק כזה או פוסק אחר. ולמעשה היא הייתה יכולה לקנות את עולמה, אם אותה גברת, נניח - הייתה נשמעת לגדולי ישראל, היא הייתה צרכה בדיוק לעשות את המעשה האמיתי, אם לא לעת הזו הגעת למלכות.

"אבל בוודאי, מבחינת צניעות, ובטח לא במפלגה חילונית שחלק מחבריה חורטים על דגלם לעקור את תורת ישראל".

על הטענות כי עשתה 'קידוש ה'' במהלך נאום הבכורה שלה אומר בניזרי: "קידוש ה' על חשבון ההלכה? יש עוד דרכים לקדש שם שמיים. אין אומרים לאדם חטוא בשביל שיזכה חברך. לעשות קידוש ה' יש הרבה דרכים. לא עושים קידוש ה' על חשבון רמיסת גדולי ישראל, כל גדולי ישראל אמרו לא יכנסו נשים ופתאום נשים לוקחות על עצמן ומחליטות".

"היא עושה מה שהיא רוצה" תוקף בניזרי: "זה שהיא מדברת יפה וכל הדברים האלה, זה לא נותן הכשר הלכתי לעבור על ההלכה".

בניזרי התייחס להתבטאות של חכ"ל יגאל גואטה בראיון ל'ידיעות אחרונות' שמאר כי ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן 'חרדי פנאט', ואומר: "הייתה תאונת דרכים נוראית בדרך שהוא הגיע לש"ס ונכנס לכנסת, אבל מצד שני אני הזדעזעתי. אני מתפלא, כולם צריכים לקום ולזעוק.

"בן אדם קורא לעצמו חרדי, נותן לגיטימציה לכל התועבות, מדבר בשם התורה וקורא לגדול ישראל 'חרדי פנאט', הוא ביזה את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל כאילו היה נותן לו הכשר לזה שהלך לחתונת התועבה, זה אדם בלי חשבונות".

יגאל גואטה מסר בתגובה: "הוא ממש לא שווה תגובה! ואף על פי כן אני אשתדל לעזור לחפש לו עבודה, שעמום ובטלה זה דבר לא בריא לנפש. לגבי חזרה שלו לפוליטיקה, אני ממש מצטער לא יכול לעזור, פשוט אף מפלגה לא מעוניינת בו".

הראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר