טור דעה

טקס העברת הלפיד // עו"ד יצחק שינפלד

בזובור משפיל שליברמן העביר למפלגות החרדיות, איווט ליברמן אימץ במוחצנות טיפוסית, את אג׳נדת ׳לפיד-השנאה לחרדים ולדת׳, ונטלה מיאיר-לפיד הלא רלבנטי בעליל (דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
השבוע ביום רביעי בערב התקיים ׳טקס העברת הלפיד׳. בזובור משפיל שליברמן העביר למפלגות החרדיות, שוויתרו, נסוגו, חזרו וויתרו ונענו בסרקסטיות וזלזול. כשלמעשה הזלזול והפגיעה כוונו והיו אמורים לפגוע אישית ברוה״מ בנימין נתניהו. איווט ליברמן אימץ במוחצנות טיפוסית, את אג׳נדת ׳לפיד-השנאה לחרדים ולדת׳, ונטלה מיאיר-לפיד הלא רלבנטי בעליל.
המסקנה מהבחירות האחרונות, איווט ליברמן איבד את האלקטורט של הקול הרוסי. כיום איווט ליברמן מפלס את דרכו החדשה בפוליטיקה הישראלית, על גב שתי השנאות הכי יוקדות במחנה הליברלי-חילוני. 1. ׳רק לא נתניהו׳ 2. ׳דרוס כל דוס׳. בשבוע האחרון ליברמן מתח את הגומי והתעלל בבנימין נתניהו להנאתו, לקול מצהלות המחנה הליברלי-חילוני, אליו ליברמן-החדש מכוון. השמחה הייתה גדולה, למחנה יש מנהיג חדש וחזק. לא ׳לפלפים-אשכנזים׳ כמו רביעית המוסקטרים שהנהיגה את בלגנצ.
ליברמן היה מתוכנן למהלך, מהרגע שנודעו תוצאות הבחירות לכנסת ה21. תוצאה שחייבה את רוה״מ לשתף בקואליציה את ליברמן וגמדיו, אין אופציה אחרת למעט עריק מזדמן. זה לא היה ׳משבר הימים האחרונים׳! זה בכוונת מכונן, מרגע הפגישה של ליברמן ולפיד בבית קפה בוינה, בשבוע שלאחר הבחירות. נתניהו חש, בתת מודע הוא ידע, אך היה שבוי בקונספציה שהחרדים יוותרו וליברמן יסתנדל, איווט ליברמן יצר את המשבר בתכנון מוקדם, לא היו לו כל כוונות לשנות.
הפצע החי ביחסי חילונים-חרדים לאורך השנים האחרונות זה חוק הגיוס. ״באם אתה לא מבין, אתה לא מסכים״. באם אתה לא מבין את ערך לימוד התורה, ״כערך עליון נשגב״, אתה לא יכול להסכים. “ליברמן במודע בחר לו כדגל ואג׳נדה דווקא את חוק הגיוס. גדעון לוי ב׳הארץ׳ כותב: חוק הגיוס אחד העניינים השוליים ביותר שעל סדר היום, המבוסס כולו על שנאת חרדים של החילונים. לא חשוב כלל אם החרדים יתגייסו או לא, לצה”ל אין צורך בהם, גיוס לצבא שאלו משימותיו איננו ‘ערך’, ובלאו הכי אין שום שוויון בנטל. כמחצית הישראלים אינם מתגייסים לצה”ל, וזה אסון קטנטן. ולדבריו: שונאי החרדים רואים בליברמן את גיבור השעה שלהם. הוא ייקח נקם ושילם מהעלוקות בשחורים. ליברמן החליט שעל גל השנאה הזה אפשר לרכב בבחירות החוזרות ולהגיע למאגר קולות חדש ובטוח.
גדעון-לוי הידוע בהטפותיו מהצד השמאלי הסהרורי של המפה הפוליטית, משוכנע שזה לא הנושא המרכזי שצריך לעסוק בו, לכן הוא מלקה את איווט ליברמן, אך לא מבין את סיבותיו של ליברמן. איווט ליברמן החפץ חיים פוליטיים חדשים, כיוון בדייקנות ללב המטרה. מאגר המנדטים הבטוחים שגילה לפיד-האב ואחריו החרה וניצל לפיד-הבן. מאגר קולות קיים, אלקטורט של שנאה תהומית לחרדים. השנאה האישית לנתניהו והשפלתו הפומבית של רוה״מ מול התקשורת, מוסיפה כבוד, עוז והדר, למשיח השקר החדש של המחנה הליברלי-חילוני.
איווט ליברמן מדבר היום על ח״י מנדטים. הפוטנציאל בהחלט קיים, כולו על חורבות כחול-לבן. ליברמן יאבד חלק מקולות ימניים שאיתם הגיע ל5 מנדטים, אך ינגוס קשות באדמו״ר החילוני המודח, יאיר לפיד. יאיר לפיד יריב הרבה יותר קל לחרדים מליברמן. הרבה פחות מתוחכם, פוליטיקאי קטן, גוש חמאה על הראש. התכונות המשותפות, שלטון דיקטטורי, עריץ עם גמדים, ואג׳נדה של ׳אני ואפסי עוד׳. חברי הסיעה סטטיסטים מתחלפים, עפ״י גחמת הדיקטטור. בעוד שלפיד איים אלקטורלית על מחנה הימין, שהעדיף את החרדים כשותפים, איווט ליברמן היה חלק ממחנה הימין. בפוליטיקה זה אמנות אי האפשר כאפשר. נתניהו וליברמן כבר השלימו, רבו והשלימו ורבו, מזה צריכים החרדים לחשוש.
הגושים בישראל ברורים. ימין-חרדים, מרכז-מרכז שמאל-שמאל קיצון וערבים. במרכז-שמאל הפנימו שגם עם ליברמן וללא החרדים, אין חזרה לשלטון. בוגי יעלון ובני גנץ התבטאו השבוע בגלוי שצריך לשנות את היחס למפלגות החרדיות. השותפות עם יאיר-לפיד הופכת להיות עול ומטרידה. האם יהיה שינוי ו-או פיצול בכחול-לבן?
ללא יאיר לפיד הפסול אישית, מפלגת מרכז בראשות גנץ-אשכנזי-יעלון או כל מנהיג אחר, שותפים פוטנציאלים לקואליציה עם המפלגות החרדיות. באם החרדים ׳יוציאו חוזה׳ על הראש של ליברמן! איתו לא... במרכז יחשבו פעמיים, בטרם ימליכו על עצמם מלך חדש. ליברמן ביזה והשפיל לא רק את החכי״ם החרדים, גם את גדולי הדור ועולם התורה. על כבוד התורה אסור לסלוח! ליברמן נייט!!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר