רגעי האימה

"ראינו את המחבל רץ לעברנו מהסימטה עם סכין שלופה"

אחיו של בחור הישיבה שנפצע בינוני מספר על רגעי האימה בפיגוע הדקירה הבוקר בעיר העתיקה בירושלים לאחר שחזרו יחד מתפילת ותיקין בכותל הקטן. "הוא היה בטוח שמדובר בחבטה" (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
זירת הדקירה של האברך (צילום: דוברות המשטרה)

חיים, אחיו של תלמיד ישיבת היכל יוסף של הרב לזרוס במודיעין עילית שנפצע הבוקר בינוני, והיה עד ראיה לפיגוע הדקירה הבוקר בעיר העתיקה בירושלים, מגולל בשיחה עם 'כיכר השבת' את רגעי הפחד והאימה שעברו עליהם.

"התפללנו תפילת שחרית בזמן ותיקין בכותל הקטן, לאחר שסיימנו התחלנו בהליכה חזרה לכיוון העיר. אחי, ישראל מאיר היה רכוב על אופניים, אני הלכתי רגלית", מספר האח.

"כשהגענו לסוף השוק, ראיתי לפתע מחבל שרץ לכיווני מהסמטה הצדדית בצד ימין, כשסכין שלופה בידו. התחלנו לברוח, ואחי, בגלל שהיה רכוב על אופניים, קצת התמהמה בגלל מדרגה שהיה צריך לעלות, ואז המחבל דקר אותו דקירה חזקה בגב".

"אחי היה בטוח בהתחלה שמדובר רק בחבטה חזקה, ולכן הוא ירד מהאופניים והתחיל לרוץ לבית הכנסת ה'חורבה', שם שאל בחור ישיבה מה יש לו בגב, ואז הוא הבין שהוא נדקר", מספר האח המבוהל.

לדבריו, הוא יצא כעת מחדר טיפול נמרץ שם מאושפז האח. "הוא מדבר עם הסובבים ונמצא בהכרה", הוא מרגיע.

הפצוע בבית החולים, צילום: יוסי אלי, חדשות 13

כזכור, האירוע היה הבוקר בשעה 6:20, מפגע שנכנס דרך שער שכם, דקר ברחבה הפנימית אדם, והחל להימלט רגלית תוך שמזהה אדם נוסף ודוקר גם אותו. שוטרים שהגיבו למתרחש, ביצעו ירי לעבר המפגע וניטרלו אותו.

בית החולים שערי צדק נמסר על מצבו של האברך: "ליחידת הטראומה פונה גבר בשנות ה-50 עם דקירות באזור הצוואר והראש. מונשם מורדם במצב קשה מאד".

מבית החולים הדסה עין כרם, נמסר על מצבו של בחור הישיבה, כי "אל יחידת הטראומה פונה בן 16.5 אשר נפגע בגב מדקירה בעיר העתיקה. מצבו בינוני, יציב ובהכרה מלאה".

ד״ר מיכאל סאמר, הכירורג שטיפל בפצוע מסר: ״קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. לאחר פעולות ראשוניות ביחידה הטארומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם. כעת מועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ״.

שמו של האברך הפצוע אנוש לתפילה: גבריאל בן אינס

שמו של בחור הישיבה לתפילה: ישראל מאיר בן חווה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר