פרטי ה'ספין' שכשל

כשאבי גבאי שלף את הטלפון וצילם את נתניהו

לאחר שבליכוד טענו כי הצעת ההצטרפות ליו"ר העבודה היתה ספין בלבד, כדי להלחיץ את ליברמן, מתברר, כי ביבי התחייב לגבאי לתת גט כריתות לליברמן, ואף תועד על כך בסרטון (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
גבאי ונתניהו (צילום: מרים אלסטר והדס פרוש - פלאש 90)

לא רק ספין: המגעים הישירים שנוהלו בשבוע שעבר בין ראש הממשלה לבין ח"כ אבי גבאי להצטרפות 'העבודה' בראשותו לממשלת נתניהו, מגעים שכזכור כשלו - היו בשלב מתקדם למדי, עד כדי שנתניהו ניאות להעניק התחייבות מצולמת לגבאי, לפי דרישתו.

לפי הידיעה, שהתפרסמה ב'מעריב ו'חדשות 12', לפנות בוקר יום רביעי האחרון, נועדו יו"ר הליכוד ויו"ר העבודה בבית ראש הממשלה בירושלים, וניסו לקשור קצוות אחרונים.

מעבר לתיקים המיניסטריאליים אותם ייעדו השניים לח"כי 'העבודה', כדי לפתות אותם להסכים לחבירה לממשלת נתניהו החמישית, היה לגבאי חשש ספציפי, שעיכב אותו מלחתום על ההסכם הקואליציוני: שנתניהו יעזוב אותו בשלב מסוים, לטובת 'ישראל ביתנו'.

כדי להרגיע אותו הציע תחילה ראש הממשלה כי הוא יכנס מסיבת עיתונאים בשעה שבע בערב, בה יודיע שהוא מעניק גט כריתות לשותפות עתידית כלשהי עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

מבט זועם מביבי לגבאי, בעת פיזור הכנסת (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

אלא שאת גבאי כל זה לא סיפק. בשל כך, הפתיע נתניהו והציע לו: "אז תצלם אותי".

בוקרו של יום רביעי כבר הפציע, כאשר יו"ר העבודה אבי גבאי שלף את הטלפון הנייד שלו - כשמאחוריו עומדים מקורבי רוה"מ נתן אשל, השר יריב לוין ועו"ד מיכאל רבלו - וצילם את נתניהו אומר: "היום, יום רביעי, 6:30 בבוקר" ומתחייב לנתק לתמיד כל קשר עם איווט.

כזכור, השותפות בין הליכוד לעבודה לא הבשילה, לאחר שברגע האחרון היא נחשפה ב'חדשות 12' ובכירי העבודה לא אפשרו את החתימה על הצטרפות לקואליציית נתניהו - שהיתה מונעת את הבחירות החדשות.

לאחר אישור החוק לפיזור הכנסת נשאל ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) על ההסכם שתכנן יו"ר תנועתו עם העבודה, תוך שהוא מוותר על חלק ניכר מעקרונותיו הימניים, והשיב כי זה היה 'ספין' בלבד, כדי להלחיץ את ליברמן שימהר לחבור לממשלה.

הסיפור על הסרטון שצילם גבאי וההתחייבות שלביבי נגד ליברמן, מעמיד בספק גדול את האפשרות כי מהלך זה היה רק ספין פוליטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר