חשיפת 'כיכר'

אברך בני ברקי כלוא שלוש שנים בפולין; האם כעת ישוחרר?

הוא מתגורר בעיר בני ברק, אב לארבעה ילדים, ונכלא בפולין לאחר ש"חבר" ניצל את חשבון הבנק שברשותו על מנת לבצע עבירות כלכליות • אחרי שלוש שנים בכלא, כעת יש סיכוי שישוחרר (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חשיפת 'כיכר השבת': הסיפור הקשה מנשוא שיגולל בפניכם, מתחיל ככל הנראה מחוסר מזל גדול וממשיך להתגלגל בעוד יותר שלומיאליות, כאשר משפחתו של האברך מבני ברק שבורה לרסיסים, ואף נאלצה רק לאחרונה לחגוג את בר המצווה לבנם ללא נוכחות האב - שנמצא מאחורי סורג ובריח בפולין.

הכל התחיל לפני כשלוש וחצי שנים. ר' אברהם, היה אברך בני ברקי עם משפחה של ארבעה ילדים, שחיפש להרחיב את המסגרת הכלכלית של המשפחה כדי שיוכל לחתן את ילדיו מתוך הרחבת הדעת.

בניגוד לרבים אחרים, הוא נמנע מלקיחת סיכונים לא מחושבים ובכך להפיל אחרים, ולכן הוא בחר באפיק השקעה שלטעמו היה נראה בזמנו כפתרון המושלם.

אבי, הצליח להשיג דרך משפחתו 'דרכון זר', אחד מידידיו ששמע שאבי משקיע את כספיו בפולין ולשם כך יש לו אף אזרחות פולנית, פנה אליו וביקש ממנו בתור "ידיד" להשתמש בחשבון הבנק שלו כדי לבצע איזושהי העברה, לאבי הוא אמר "אין לך מה לדאוג, אנחנו ידידים. הכל חוקי - לפי הספר".

במשך הזמן, אותו "ידיד" הזרים לחשבון כספים, וביצע פעולות רבות, מבלי שאבי יחשוב כי יש כאן משהו לא חוקי, או לא כשר. כאשר הרשויות הפיננסיות בפולין עלו על מה שקורה באותו חשבון בנק, הם הזמינו את אבי לשחרר כספים שהיו בחשבון.

כמובן, שהרשויות בפולין לא הסכימו שיבצע את העברת הכספים מרחוק, ואמרו לו שהוא חייב להגיע לבנק - תוך איום כי אחרת הכסף יולאם.

אבי, שלא היה מודע לתרגיל של הרשויות בפולין, לקח טיסה מהארץ ומיהר לנסוע ולבדוק מה קורה בדיוק בחשבון שלו, ולנסות לסדר את העניינים.

מיד כאשר דרכה רגלו של אבי על מפתן הבנק, הוא ננעל באזיקים, ונלקח אחר כבוד למעצר, ממנו לא יצא עד היום הזה, לאחר שכבר עברו כאמור, שלוש וחצי שנים.

ידידיו וחבריו של אבי החליטו במשך כל השנים לשמור את הסיפור בסוד ולא להפיץ אותו, גם מחמת הבושה הגדולה של המשפחה, וגם כי חשבו שזה עניין של מה בכך הרי אין פה באמת אשמה של אבי, ובית המשפט יגלה את התרמית וישחרר אותו חזרה לביתו.

לאחר שראו שכנראה הרשויות בפולין ממשיכות במסורת רבת השנים שלהן, ואין להן כל עניין לשחרר יהודי מבית הכלא, אלא להפך, הם הכניסו את העורך דין המפורסם מרדכי ציבין לתמונה, שידוע בתפקידו כ"גואל האסירים".

למעשה, במהלך השלוש שנים האחרונות מוחזק אבי בכלא המקומי ללא משפט, כשבכל תקופה הוא מובא להארכת מעצר נוספת ללא דיון מעמיק בפרטי התיק שהיה מביא מיד לשחרורו.

בשלוש שנים האחרונות הוא ניזון מפירות וירקות בלבד, כשבבית הכלא מסרבים להכניס לו אוכל כשר. בכל התקופה הבלתי נסבלת שהוא נמק בכלא יחד עם עבריינים ושאר מרעין בישין, הוא קיבל הזדמנות חד פעמית לצאת לחופשה של 24 שעות, במהלך אחד החגים, אך סירב מפני שבחר לא לחלל את החג.

משפחתו המתגוררת בישראל נמצאת מאז במצב קשה וללא משענת. בנו הקטן שהיה בן 4 בלבד כשנעלם כבר היום בן 7 ולא יודע לאן באמת אביו נעלם.

בנו שכיום בן 14, נאלץ לחגוג את הבר מצווה שלו - בלי אביו שכאמור היה כלוא ולא היה יכול לקבל "חופשת שחרור". רעייתו שהתרגלה לרמת חיים סבירה כבר מתקשה לפרנס את המשפחה בכוחות עצמה לאחר שכל הכסף אזל, והיא נאלצת לקבל סיוע מקרובי משפחה וחברים.

כעת, לאחר מאבק משפטי יקר הצליחו עורכי הדין לשכנע את בית המשפט המקומי לקיים משפט, כך שישוחרר, אך בתנאי שיופקד ערבות של 400,000 זלוטי, שווה ערך ל-400 אלף שקל בתוך 10 ימים ואם לא יהיה דיון חוזר, מה שעלול להשאיר אותו לעוד שנתיים בכלא.

הדיון בבית המשפט המקומי צפוי להתקיים בימים הקרובים ובמידה ועד אז לא יושג הסכום הדרוש, הוא צפוי להישלח למאסר ממושך.

לבקשת המשפחה, כיכר השבת מצטרף למאמץ ומזכה את הגולשים בהזדמנות נדירה לזכות במצוות פדיון שבויים - לתרומות כנסו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר