החטמ"ר הדיגיטלי

החיילים מתאמנים ב"מציאות רבודה" • צפו

דרך משקפי מציאות מדומה, שעון חכם ומפות תלת-מימד: כך נלחמים באוגדת איו"ש בטרור, על מנת לתפוס בזריזות את אלו שניסו, הצליחו או עלולים לבצע פיגוע טרור • תיעוד (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

באוגדת יהודה ושומרון חשפו היום (ראשון) את מיזם "החטמ"ר הדיגיטלי" שכוללת מערכת סימולטור חדשנית המבוססת על טכנולוגיית מציאות רבודה שבעזרתה מתאמנים הלוחמים על תרחישים מבצעיים, איתם יאלצו להתמודד באירועי קיצון.

לפי נתוני צה"ל, בשנת 2018 נעצרו 3,173 חשודים במעורבות בפעילות טרור, בטרור עממי ובהפרות סדר, כאשר 1,077 נוספים נתפסו בין החודשים ינואר לאפריל בשנה הנוכחית.

בתחום הנשק, ניכר כי לא מעט מפגעים מנסים להניח את ידיהם על אמל"ח חם כמו נשק, לעומת אמל"ח קר, דוגמת סכין או אולר. "המפגע הבודד" לא תמיד יכול להגיע לכסף ולאקדח, ולכן הוא יפנה לנשק מאולתר - שמחיריו כעת עולים.

כתוצאה מכך, מתבצע מעקב אחר עסקאות נשק והיכן הן נערכות, ועל כן בשנת 2018 נתפסו 406 נשקים בנוסף ל-263 אחרים בחודשים האחרונים.

מעצר מיידי בקת"בים (צילום: דובר צה"ל)

המערכה בכספי הטרור, שמתבצעת בעיקר מול פעילות חמאס, הניבה תוצאות משמעותיות שכללו החרמת יותר מ-2,604,441 ש"ח שיועדו לפח"ע, מתחילת השנה שעברה ועד היום.

בצה"ל חושפים בנוסף את "החטמ"ר הדיגיטלי", המשלב את כלל היכולות הטכנולוגיות הקיימות ומשלבי המודיעין והאיסוף, ההתראה ללוחם והאימון לקראת התמודדות עם סיכול טרור.

המערכת של המיזם יודעת לזהות, להפליל ולמנוע את הפעולה הפח"עית. בזכות זאת, היא מצליחה לספק לחייל התרעה מהירה מפני סכנה מתקרבת. תשתית "החטמ"ר הדיגיטלי" משלבת את כלל היכולות הטכנולוגיות - הן בשלבי המודיעין והאיסוף, ההתרעה ללוחם ואימונו לקראת המשימה בלמידה ובחניכה.

כדי להתמודד עם גידול האוכלוסייה וקיצור טווח ההתרעה, חויבו באוגדה ליצירת מענה מותאם למצב הגזרתי הנוכחי. מענה זה דורש הלימה למנעד רחב של תרחישים, כולל כאלה שקרו באיו"ש בתקופה האחרונה, וביניהם - נטרול פיגוע בזמן הקצר ביותר וסגירת מעגל מהירה על מחבל נמלט.

כך נראה האימון במערכת "מציאות רבודה":

(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר