פרסום ראשון

מח"ש סגרה את התיק נגד מפעילי המכת"זית על ילד חרדי

למרות התיעוד: ילד חרדי נורה לפני שנה בכינון ישיר ממכת"זית במהלך הפגנה. על אף האיסור לירות על ילדים, מח"ש סגרה את תיק החקירה בנימוק שזה לא מתאים לבירור בהליך פלילי (חרדי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

זה קרה לפני מעט יותר משנה, בראש חודש אייר תשע"ח. ילד חרדי, שהשתתף בהפגנה שנערכה מול לשכת הגיוס בירושלים, נורה בכינון ישיר על ידי המכת"זית (מכונית התזה) המשטרתית.

צלם 'כיכר השבת' חיים גולדברג תיעד אז את רגע הפגיעה בילד, כיצד הוא מתהפך באוויר ואיך הוא מתפתל על בכביש בסיום.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הגדלה

תלונה בענין הוגשה למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) לאחר האירוע הקשה, אך לאחרונה הודיעו למשפחה כי הוכרע לסגור את התיק. ל'כיכר השבת' נודע, כי כעת החליטה המשפחה להגיש ערר נגד מח"ש.

עורכת הדין נועה לוי, ראש פרויקט המשטרה בארגון 'הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל', המלווה את המשפחה, אומרת ל'כיכר השבת' כי 3 פעמים ירו עליו ישירות מהמכת"זית, מה שגרם להתעלפותו. אם לא די בכך, לטענתה, התיזו גם על אלו שניסו לפנות אותו לאמבולנס.

עו"ד לוי מוסיפה, כי על פי נהלי השימוש במכת"זית, מתברר כי השוטרים עברו על החוק, האוסר ירי על ילדים. במקרה המדובר היה זה כאמור ילד בן 12 בלבד.

יודגש, כי דוברות המשטרה הפנתה למח"ש, לשם קבלת תגובה, ומהם אכן נמסר ל'כיכר השבת': "לאחר שנבחנה התלונה, הגיעה מח"ש למסקנה כי לא התגלה חשד לכך שפגיעת מכונת ההתזה כלפי המתלונן הייתה מכוונת, אלא פועל יוצא של הפעלת מכונת ההתזה לצורך פיזור הפגנה".

"לפיכך הוחלט כי המקרה אינו מתאים לבירור במסגרת הליכים פליליים. בצד זאת הוחלט להעבירו לבירור הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל. השבוע הוגש ערר על ההחלטה והוא ייבחן כמקובל".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר